آسپرین
نتایج یك مطالعه جدید نشان می‌دهد كه مصرف روزانه آسپرین برای مقابله با افسردگی در افراد سالمند مفید و موثر است.
 
آزمایشات نشان می‌دهد كه مصرف روزانه آسپرین به طور منظم احتمال بروز علائم افسردگی را تا حدود 40 درصد در سالمندان كاهش می‌دهد.

این دارو ظاهرا میزان هوموسیستئین را در بدن كاهش می‌دهد. هوموسیستئین نوعی اسید موجود در خون است كه احتمالا بالا رفتن حجم آن در خون باعث افزایش خطر وقوع حمله قلبی و سكته مغزی می‌شود. به تازگی متخصصان دانشگاه استرالیایی غربی در مطالعات جدید خود بر روی 3700 مرد 69 تا 87 ساله دریافته‌اند كه افزایش حجم این اسید عامل بروز مشكلات و اختلالات روانی است و می‌توان با تجویز آسپرین برای سالمندان میزان این اسید را در خون كاهش داده و از بروز علائم افسردگی در این دوران تا حد قابل توجهی پیشگیری كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ سالمندان به دلیل تنهایی و كاهش سطح سلامت جسمی و عمومی مستعد ابتلا به افسردگی هستند. این مطالعات نشان می‌دهد مردانی كه سطح هوموسیستئین در خونشان بالا است 60 درصد بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند.

به علاوه در این بررسی‌ها معلوم شد مصرف مكمل‌های ویتامین B كه در كاهش هوموسیستئین موثر است در زمینه مقابله با افسردگی تاثیر مشابه با آسپرین را ندارد. جزئیات این مطالعه در مجله «روانپزشكی تفسیری» منتشر شده است.



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : salamatnews.com


مطالب پیشنهادی:

غذاهای ضد استرس را می شناسید؟
موثرترین ذخیره سازی ویتامین
مهار افسردگی با خوراكی‌های خوشمزه
رژیمی برای آلزایمر
کمبود چه ویتامین ها و مواد معدنی شما را بی حال می کند؟