سرماخوردگی
معاون سلامت و پیشگیری وزارت آموزش و پرورش گفت كه با توجه به فرا رسیدن سرما، دانش آموزان باید برای حفظ سلامت جسمی، مراقبت‌های بیشتری از خود داشته باشند.
 وی در گفتگو با ایرنا همچنین از اولیای دانش‌‌آموزان خواست در فصل سرما از فرزندان خود مراقبت بیشتری كنند و پوشیدن لباس‌های گرم و مناسب را به فرزندان تاكید نمایند.

وی با اشاره به ابتلای دانش‌آموزان در فصل سرما به بیماری‌های عفونی گفت: در فصل سرما دانش‌آموزان بیشتر به عفونت‌های تنفسی مبتلا می‌شوند و این بیماری عامل اصلی غیبت دانش‌آموزان در مدرسه است.

معاون سلامت و پیشگیری وزارت آموزش و پرورش گفت: بیماری‌های شایع در مدارس با توجه به شرایط اقلیمی و فصول سال متغیر است. در فصل سرما، عفونت‌های تنفسی بیش از هر بیماری دیگری در میان دانش‌آموزان مشاهده می‌شود.

تسلیمی با بیان این‌كه بیماری‌های تنفسی، سبب عفونت گلو می‌شوند، در خصوص راهكارهای پیشگیری از این نوع بیماری‌ها گفت: لازم است با توجه به فصل سرما، در خصوص بهسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس اقدامات لازم صورت گیرد.

وی افزود: استفاده از لوازم شخصی، مصرف میوه و سبزیجات تازه، مصرف شیر و لبنیات و رعایت بهداشت فردی مهم‌ترین راهكار پیشگیری از این نوع بیماری‌هاست.

معاون سلامت و پیشگیری وزارت آموزش و پرورش، از دانش‌آموزان خواست در صورت ابتلا به این بیماری و جلوگیری از انتقال آن به سایر دانش‌آموزان، از حضور در مدرسه در دوره بیماری خودداری كنند و در طول مدت بیماری نیز از ماسك مخصوص استفاده كنند.



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : jamejamonline.ir
 

مطالب پیشنهادی:

خوراکی های انرژی زا
بهترین و بدترین روغن های خوراکی
خوراکی های مفید برای شفاف شدن مو، پوست، علیه شکنندگی ناخن
خوراکی علیه شکستگی
با این خوراکی به جنگ كبد چرب بروید