کفش
یک متخصص طب فیزیکی گفت: كفش را باید در ساعات آخر روز انتخاب و خریداری كرد زیرا اندازه پا در صبح و شب متفاوت است.

به گزارش جام جم آنلاین از وزارت بهداشت، دکتر محمدتقی حلی ساز گفت: به دلیل این که در پایان روز پا به بزرگ‌ترین اندازه خود می‌رسد برای همین برای خرید یك كفش مناسب، ساعات اولیه صبح را انتخاب نكنید.

وی با بیان اینکه كفش مناسب كفشی است كه هنگام پوشیدن طولانی‌‌مدت، پا را تحت فشار قرار ندهد، افزود: در خرید كفش مناسب نباید فقط به رنگ و استیل و شكل آن توجه كرد، بلكه کفش باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا بتوانیم آن را كفش استاندارد بنامیم.

این متخصص طب فیزیکی اضافه کرد: اصولا كفشی مناسب است كه بزرگ‌ترین انگشت (شست) با جلوی کفش حداقل نیم‌سانت فاصله داشته باشد و انگشت‌های پا بتوانند براحتی از هم باز شوند.

وی تصریح كرد: اگر انگشتان امكان از هم باز شدن نداشته باشند، آن كفش مناسب نیست. همچنین برای كارهای متفاوت، كفش‌های متفاوتی نیز لازم است، بنابراین شست و بلندترین انگشت پا اگر با جلوی كفش در تماس باشد، كفش مناسب نخواهد بود.

حلی ساز ابراز داشت: كفش باید پاشنه و رویه مناسب داشته باشد و بهتر است از جنس چرم باشد و تبادل هوا صورت گیرد. از سویی بهتر است حداكثر پاشنه سه سانتی متر انتخاب شود.

این متخصص طب فیزیکی خاطرنشان کرد: كفش پاشنه‌ بلند به زانو و كمر فشار وارد می‌كند و باید پاشنه و لژ كفش مناسب باشد تا فشارهای بیرونی را به پا منتقل نكند.




گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : jamejamonline.ir
 

مطالب پیشنهادی:

خوراکی های انرژی زا
بهترین و بدترین روغن های خوراکی
خوراکی های مفید برای شفاف شدن مو، پوست، علیه شکنندگی ناخن
خوراکی علیه شکستگی
با این خوراکی به جنگ كبد چرب بروید