فست فود
بدون شك همه پدر و مادرها می‌خواهند فرزندشان سالم و سرحال باشد و همه هم می‌دانند كلید سلامت خانواده، پیروی از یك الگوی غذایی صحیح است...
 
 اما خیلی‌ها این نكته مهم و البته ساده را فراموش می‌كنند یا آن را چندان مهم نمی‌دانند؛ در حالی كه متخصصان می‌گویند نخستین گام برای داشتن فرزندی سالم، پیروی از یك برنامه غذایی سالم و متعادل است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ بنابراین خوب است با شناسایی غذاهای ناسالم و غیرضروری، آنها را از سبد غذایی خانوار حذف كنید. مطمئن باشید حذف غذاهایی كه شامل رنگ‌ها و طعم‌ دهنده های مصنوعی، مواد نگهدارنده و شیمیایی و شكر افزودنی است، اولین پله به سوی تغذیه سالم به حساب می‌آید و علاوه بر حفظ سلامت، موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های خانواده هم خواهد شد. بنابراین از همین امروز قید غذاهای آماده خوش آب و رنگی را كه در سوپرماركت‌ها وجود دارد، بزنید و آنها را به كلی از برنامه غذایی خود حذف كنید.

البته خیلی از خانواده‌ها فكر می‌كنند غذا خوردن در رستوران بهترین تفریح است!

در حالی كه این تفریح می‌تواند به ضرر تمام اعضای خانواده باشد. پس باید تلاش كنید خوردن غذا در رستوران‌ها و فست‌فودها را به حداقل برسانید و به جای آن، تفریح سالم‌تری پیدا كنید. مثلا می‌توانید یك برنامه غذایی متنوع داشته باشید و در كنار یكدیگر و البته در محیط خانه، از دقایق شاد زندگی‌تان لذت ببرید.

ظاهر متفاوت غذاهای خوش رنگ و طعم

شاید عادت دادن بچه‌ها به یك الگوی غذایی صحیح، كمی سخت باشد؛ اما ناامید نباشید. به طور حتم شیوه‌هایی وجود دارد كه می‌توانید با استفاده از آنها، بچه‌ها را هم به خوردن غذاهای سالم تشویق كنید. مثلا خوب است برای تهیه غذای كودك، كمی ابتكار به خرج دهید و از تركیب میوه‌های مختلف و سبزیجات رنگارنگ، طعم‌های متفاوت و متنوعی برایش ایجاد كنید؛ تنوعی كه او را تشویق كند بیشتر و بهتر از این مواد غذایی استفاده كند و آنها را با میل بخورد.

 استفاده از لیوان‌ها، بشقاب‌ها، كاسه‌ها و دیگر ظروف رنگی هم یكی از بهترین شیوه‌ها برای ترغیب كودك است. بچه‌ها همیشه از رنگ‌های شاد و همچنین طرح‌های مورد علاقه‌شان لذت می‌برند و به همین دلیل اگر بتوانید چنین شرایطی برایشان فراهم كنید، بسیار عالی است.





گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : salamatnews.com


مطالب پیشنهادی:
راه حل های طبیعی برای از بین بردن بوی بد دهان
موثرترین ذخیره سازی ویتامین
مهار افسردگی با خوراكی‌های خوشمزه
رژیمی برای آلزایمر
کمبود چه ویتامین ها و مواد معدنی شما را بی حال می کند؟