واکسن
زنان و دختران جوان از استفاده این واكسن كه در برابر ویروس ایجاد سرطان گردن رحم مصون‌شان می‌كند غافل نشوند.
 
تحقیقات اخیر نشان داده است این واكسن فرد را در برابر ویروس‌های مربوط به سرطان پاپیلومای دهانه رحم كه از طریق ارتباط‌های بدون چارچوب ایجاد می‌شود واكسینه می‌كند.
بنابراین چه بهتر كه این توصیه را به عنوان یك هشدار قلمداد كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ؛ همچنین به دختران و زنان 13 تا 26 سال و مردان 11 تا 21 سال توصیه می‌شود برای جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی از این واكسن استفاده كنند. این واكسن به آن دلیل كه پتانسیل بالایی در از بین بردن سرطان گردن رحم دارد، در صورت بهره نگرفتن از آن و وجود ویروس HPV ممكن است فرد علاوه بر سرطان دهانه رحم دچار سرطان‌های دیگر مثل سرطان مقعد شود.

نتایج حاصل از این تحقیقات باعث شده است دختران جوان و زنان و مردان زیادی در صف دریافت‌كنندگان این واكسن بسیار اثربخش قرار گیرند البته فراموش نشود كه استفاده از این واكسن به شرایط سنی افراد مربوط است و نمونه‌های آن متفاوت خواهد بود.

براساس آمار منتشر شده ویروس زگیل HPV به شكل گسترده‌ای در میان افراد جامعه وجود دارد و چون راه انتقال آن بسیار ساده است، هر روز بر تعداد مبتلایان به آن افزوده می‌شود گفته می‌شود یكی از دلایل ابتلای زنان به سرطان دهانه رحم این ویروس است.

سرطان رحم یكی از علل مرگ و میر زنان شناخته شده و سن ابتلا به آن كاهش یافته است. متخصصان ضمن رعایت نكات بهداشتی، زنان و دختران جوان را نسبت به استفاده از این واكسن آگاه می‌كنند.





گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : salamatnews.com




مطالب پیشنهادی:
سرطان سينه
نشانه های سرطان سینه چیست؟
از سرطان خون نترسید
علامت های هشدار دهنده سرطان پوست
خبر های خوش در مورد سرطان سینه