سیگار
زنان سیگاری نوزاد کم وزن به دنیا می‌آ‌ورند.

لعیا شیرین زاده با اشاره به اینکه تولد نوزادان کم وزن (وزن کمتر از 2500 گرم) یکی از شاخصهای مهم بهداشتی به شمار می‌رود، اظهار داشت:‌ کم‌وزنی نوزادان خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها و مرگ‌ومیر آنها را در دوره نوزادی تا یک ماه اول پس از تولد افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به اینکه استعمال دخانیات خطر مرده زایی و همچنین ناتوانی در شیردهی را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: ‌استعمال دخانیات در زنان باردار، خطر زایمان پیش از موعد، جداشدن ناگهانی جفت (جدایی جفت از رحم) و جفت سرراهی (غیرطبیعی بودن محل جفت) را افزایش می‌دهد به‌طوری که می‌تواند باعث خون‌ریزی شدید هنگام زایمان شود.

این متخصص زنان و زایمان شبکه بهداشت و درمان بردسکن عفونتهای پریودنتال، معتاد بودن مادران و باتوجه به فقر اقتصادی بعضی از مناطق روستایی منطقه، کارسخت و سنگین مادر، تماس با گیاهانی مانند زعفران و مصرف بعضی جوشانده ها را از دیگر علل تولد نوزادان زیر2500 گرم برشمرد.

شیرین زاده خاطر نشان کرد:‌ اجتناب از استعمال دخانیات و مواد مخدر در طول دوران بارداری، اجتناب از حضور در فضاهای آلوده به دود سیگار، ارتقاء سطح آگاهی های بهداشتی و تغذیه ای، مصرف مکمل غذایی درطول بارداری و بهبود وضع تغذیه ای در ارتقاء سطح سلامت تغذیه ای زنان باردار از راهکارهای پیشگیری از تولد نوزادان با وزن کم به شمار می‌رود.





گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : salamatnews.com





مطالب پیشنهادی:
ترک سیگار در 31 روز
آیا سیگار به کم شدن استرس کمک می کند؟
واكسن سیگار وجود دارد؟!
اگر نمی خواهید سیگار را ترک کنید، این مطلب را بخوانید