پژوهشگران دانشكده بهداشت عمومی دانشگاه میشیگان در این تحقیقات روی بیش از 1000 دانشجو از هفت سالن خوابگاه این دانشگاه در...
 
 

پژوهشگران دانشگاه میشیگان تاكید كردند: استفاده از ماسك صورت و شست و شوی دستها با مواد پاك كننده محتوی الكل بهداشتی می‌تواند تا 50 درصد از شیوع ویروس آنفلوآنزا جلوگیری كند.

پژوهشگران دانشكده بهداشت عمومی دانشگاه میشیگان در این تحقیقات روی بیش از 1000 دانشجو از هفت سالن خوابگاه این دانشگاه در طول فصل سرماخوردگی در سال گذشته مطالعه كردند.

آلیسون آیلو، یكی از محققان اصلی پژوهش می‌گوید: نتایج سال اول تحقیقات از 2006 تا 2007 نشان می‌دهد كه استفاده از ماسك و شستن دستها با پاك كننده‌های الكل دار نرخ ابتلا به بیماری شبه آنفلونزا را بین 10 تا 50 درصد كاهش می‌دهد.

با این وجود آیلو تاكید كرد كه در سال اول از این پژوهش دو ساله در واقع شیوع آنفلونزا خفیف بوده و تنها چند مورد مثبت ابتلا به این بیماری گزارش شده است بنابراین باید نتایج تحقیق با احتیاط تعبیر و تحلیل شوند.

اما با این وجود تردیدی نیست كه نتایج اولیه این تحقیق چراغ سبزی است كه نشان می‌دهد ماسك و تمیزی دستها روشی موثر در پیشگیری از شیوع این بیماری دستگاه تنفسی است.

این یافته‌ها در كنفرانس درون علمی مواد آنتی میكروبیال و نشست سالانه انجمن آمریكایی شیمی درمانی بیماری‌های عفونی در واشنگتن ارائه شده است.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران