چشم
بیشتر افراد هزینه‌های زیادی را صرف مراقبت از پوست، مو و حتی وزن خود می کنند اما چند نفر از ما ازچشم‌هایمان به عنوان یک ارگان ضروری در بدنمان مراقبت می‌کنیم؟
 
مراقبت منظم از چشم می‌تواند از کاهش بینایی جلوگیری کند و سلامت چشم‌ها را افزایش دهد.

یکی از مواردی که باید جدی گرفته شود عینک‌های آفتابی است. عینک‌های آفتابی برای جلوگیری از برخورد اشعه‌های مضر آفتاب بسیار مفید و کمک کننده هستند. همچنین می‌توانند از چروک شدن پوست اطراف چشم جلوگیری ‌کنند.

نه تنها عینک‌های آفتابی، ادوات چشمی دیگر نیز قابلیت محافظت از چشم‌ها را دارند. به خصوص اگر شما ورزش می‌کنید، اگر یک شناگر هستید یا کارهای شیمیایی در آزمایشگاه انجام می‌دهید.

مصرف مواد خوراکی مفید برای چشم را نیز نباید از نظر دور داشت. هویج تنها گیاهی نیست که چشم‌های شما را تقویت می‌کند، گیاهانی که دارای برگ سبز هستند یکی دیگر از گزینه‌های موجود می‌باشند.

اسیدهای چرب امگا-3 و مکمل‌های مولتی ویتامین نیز باید به رژیم غذایی شما اضافه شوند.

اگر کار شما نیاز به این دارد که به طور مداوم در مقابل کامپیوتر بنشینید، این مساله به طور طبیعی به چشم‌های شما فشار وارد می‌کند. سعی کنید هر 20 دقیقه یک بار به چشم‌های خود استراحت دهید و کامپیوتر را برای چند لحظه نگاه نکنید و اگر چشم‌های شما هنوز هم احساس خستگی می‌کنند، زمان آن رسیده است که به چشم پزشکی بروید.



 

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : salamatnews.com




مطالب پیشنهادی:
7 سوال اساسی درباره سلامت چشم
مواد غذایی مفید برای تقویت بینایی 
بینایی کودکان را با استفاده از عینک آفتابی نجات دهید!
غذاهای تقویت کننده چشم!!