توت
آنتی اکسیدان های موجود در خشکبار، گشوده شدن شریان‌های قلب و مغز را سبب شده و از طرف دیگر به كنترل عملكرد كبد و در نتیجه كنترل و كاهش چربی خون كمك می‌كنند.
 
یک فوق تخصص تغذیه گفت: برای تامین نیازهای آنتی اکسیدانی بدن می توان از منابع غذایی موسوم به خشکبار استفاده کرد.

دکتر کیومرث دانشورگفت: خشکبار سرشار از مواد آنتی اکسیدانی است. خشکبارهای نارنجی از جمله برگه آلو، انجیر، توت خشك و ... حجم بیشتری از این مواد را در خود جای می‌دهند.

به گفته این فوق تخصص تغذیه، آنتی اکسیدان موجود در خشکبار گشوده شدن شریان‌های قلب و مغز را سبب شده و از طرف دیگر به كنترل عملكرد كبد و در نتیجه كنترل و كاهش چربی خون كمك می‌كند.

وی گفت: افراد خردسال و یا سالخورده که قادر به مصرف مواد غذایی حاوی فیبر بالا نیستند می‌توانند از خشکبار به عنوان منبع غذایی استفاده کنند. این مواد غذایی از خواص فیبری برخوردار بوده و در جلوگیری از بروز یبوست موثرند.

دانشور در پایان، فیبرها را به دو دسته تقسیم كرد و گفت: آن دسته از فیبرها که به فیبرهای مکانیکی معروفند در غذاهایی وجود دارند که هضم آنها برای خردسالان و افراد سالخورده مشكل‌تر است. اما گروهی دیگر از فیبرها که ژله‌ای بوده و به صورتی فراوان در خشکبار یافت می‌شوند را می‌توان در تمام سنین جایگزین فیبرهای مکانیکی کرد.





گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : salamatnews.com





مطالب پیشنهادی:
میوه های فیبر دار بخورید!
آیا می دانید فیبر شما را لاغر میکند؟چه خوراکیهایی فیبر دارند؟
آیا مصرف فیبر از چاقی جلوگیری می کند؟
فیبر عمر شما را طولانی می کند!