کنسرو
بسیاری از افراد برای تهیه فوری غذا، از غذاهای کنسروی استفاده می کنند.
 
اما نتایج بررسی های جدید نشان می دهد، ماده شیمیایی که از آن برای تولید جداره داخل قوطی کنسرو استفاده می شود می تواند به کلیه آسیب برساند و خطر بروز بیماری قلبی عروقی را نیز افزایش دهد.

برای تحقیق در این باره محققان نمونه ادرار ۶۶۷ فرد بین ۶ تا ۱۹سال را برای اندازه گیری میزان بیسفنول BPA)A ) که در جداره قوطی های کنسرو از آن استفاده می شود و میزان آلبومین آزمایش کردند. بالا بودن میزان آلبومین در ادرار، نشانه ناراحتی کلیه است که اغلب زمینه ساز بیماری قلبی عروقی و بیماری مزمن کلیوی است.

محققان دریافتند که میزان بالای بیسفنول در ادرار با میزان بالای آلبومین مرتبط است. اما این ارتباط چگونه است؟ به طور طبیعی آلبومین در ادرار نشت نمی کند زیرا بافت های سالم کلیه آن را فیلتر می کند. اما بررسی های انجام شده روی حیوانات نشان می دهد وجود بیسفنول باعث نشت آلبومین در ادرار می شود.

وجود آلبومین در ادرار با بیماری قلبی عروقی نیز ارتباط دارد و خطر بروز سکته، دیابت و بیماری آلزایمر را افزایش می دهد. اگرچه رژیم غذایی ناسالم و نداشتن فعالیت جسمی عامل خطر چاقی مفرط و بیماری قلبی عروقی است اما ماده شیمیایی موجود در محیط نیز در این امر نقش دارد. برای پیشگیری از این مشکلات از مصرف غذاهای کنسروی بپرهیزید.





گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : salamatnews.com





مطالب پیشنهادی:
7 نکته منفی درباره غذاهای کنسرو شده
مسمومیت ناشی از غذای كنسروی
مرگ با مصرف نادرست کنسروهای غذايی!
مراقب بوتولیسم باشید