پژوهشگران خاطرنشان كردند كه آلرژی‌ها فقط نقص آزار دهنده سیستم ایمنی بدن نیستند بلكه می‌توانند از بدن در برابر برخی از انواع...
 
 

پژوهشگران خاطرنشان كردند كه آلرژی‌ها فقط نقص آزار دهنده سیستم ایمنی بدن نیستند بلكه می‌توانند از بدن در برابر برخی از انواع خاص سرطانها محافظت كنند.

پژوهشگران دانشگاه كورنل در نیویورك متذكر شدند كه علائم آلرژی‌ می‌توانند خاصیت ضد سرطانی داشته باشند و این كار را با پس زدن ذرات خارجی و بیگانه انجام می‌دهند.

برخی از این ذرات بیگانه ممكن است سرطان‌زا باشند یا مواد سرطان‌زای تخریب شده را از روی اعضایی كه با این مواد در تماس هستند، جابه‌جا كنند.

به علاوه آلرژی‌ها می‌توانند به عنوان ابزار هشدار دهنده اولیه خدمت كنند به طوری كه به انسانها می‌گویند چه موقع مواد مضر در هوا پراكنده می‌شوند و باید از آنها پرهیز كرد.

آلرژی‌ها با بافتهایی در ارتباط هستند كه مستقیما در معرض مواد نامناسب محیط زیستی می‌باشند و این مواد با سرطانهای خطرناك و مهم در ارتباط هستند.

به این ترتیب اعضایی از بدن كه با محیط در ارتباط هستند مانند دهان، حلق، روده، راست روده، پوست، دهانه رحم و پانكراس بین مشكلات آلرژیك و سرطانی مشترك خواهند بود.

در نتیجه در موارد بروز حساسیت به مواد سمی و سرطان‌زا، احتمال بروز سرطان در این اعضا نیز كاهش پیدا می‌كند، چون بدن به طور طبیعی این موارد را پس می‌زند.

 

 گردآوری: گروه سلامت سیمرغ

www.seemorgh.com/health
منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران
 
مطالب پیشنهادی:
 هشت عارضه عجیب داروهای ضد آلرژی !!
بخندید و سرطان را از خود دور کنید
چطور از سرطان سرویکس رحم پیشگیری کنیم؟