دیابت
دیابت می‌تواند به یک تجربه تلخ در زندگی تبدیل شود...
 
به همین دلیل بیشتر پزشکان به بیماران دیابتی توصیه می‌کنند که برای بهبود و کیفیت زندگی خود و ادامه دادن یک زندگی سالم و عادی طبق یک برنامه روزانه و دائمی ورزش کنند.
 
پزشکان می‌گویند: چاقی که یکی از عوامل مهم بروز دیابت است نیز با ورزش کردن تا حد زیادی قابل کنترل خواهد بود. دلایل متعددی وجود دارد که توجیه می‌کند چرا بیماران دیابتی نیاز به ورزش کردن دارند که یکی از مهم‌ترین و ابتدایی آنها کاهش میزان قند خون است.
 
به گزارش سایت اینترنتی هلت می آپ، انجام تمرینات ورزشی متعادل و منظم به کاهش قند خون کمک می‌کند؛ وزن بدن را متعادل نگه می‌دارد و خطر ابتلا به امراض قلبی را به میزان چشمگیری در این بیماران کاهش می‌دهد. اما مهم‌تر از آن این است که ورزش کردن روشی موثر و کاربردی برای کمک به کنترل بهتر وزن بدن است و این فاکتور برای مبتلایان به دیابت نوع دوم بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر اینها ورزش می‌تواند کارآیی انسولین را بهبود بخشد، به پایین آمدن فشار خون کمک کند، قند و کلسترول بد خون را کنترل نماید و در عین حال به تقویت عضلات و بهبود عملکرد آنها کمک کند.
 
کارشناسان تناسب اندام و سلامت تاکید دارند که ورزش کردن در پیشگیری از انواع بیماری‌های ناشی از الگوی ناسالم زندگی موثر است و از آنجا که دیابت نوع دوم برخلاف دیابت نوع اول اغلب به دلیل الگوی غلط زندگی بروز می‌کند، توصیه می‌شود که برای مقابله با این بیماری مرگبار، ورزش کردن را در اولویت برنامه‌های روزمره قرار دهید.
 
این کارشناسان تاکید دارند که بیماران دیابتی با مشورت پزشک معالج خود یک برنامه ورزشی مناسب را انتخاب و دنبال کنند.
 
پزشکان می‌گویند: پنج راهکار برای پیشگیری از اثرات مخرب دیابت در زندگی عادی بیماران وجود دارد که شامل ورزش مداوم، کنترل بهتر استرس، کنترل وزن، انجام معاینات ادواری و نیز انجام آزمایشات تخصصی سالانه هستند و از این میان ورزش ظاهرا اولین راهکار موثر برای پیشگیری از دیابت و نیز کاهش علائم مضر این بیماری است.
 
در این گزارش همچنین توصیه‌هایی برای بیماران دیابتی در هنگام ورزش کردن ارائه شده که به قرار زیر است:
 
- اگر در حین ورزش، احساس درد داشتید، فورا دست از تمرینات بکشید. چون در این شرایط اگر فشار بیشتری به بدن وارد کنید بی‌تردید به بافت‌ها و مفاصل خود آسیب خواهید رساند.
 
- قبل و بعد از ورزش، میزان قند خون را اندازه بگیرید.
 
- همیشه میان وعده سالم به همراه داشته باشید که اگر در حین ورزش دچار افت قند شدید و خطرناک شدید، بلافاصله آن را مصرف کنید.
 
- کفش‌های راحت بپوشید.
 
 
 
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
 
www.seemorgh.com/health
 
منبع : salamatnews.com
 
 
 
 
مطالب پیشنهادی:
 
پاسخ به سوالات دیابت(1)
 
 
پاسخ به سوالات دیابت(2)
 
 
پاسخ به سوالات دیابت(3)
 
 
20 غذایی كه دشمن دیابت هستند