بادام
خورد و خوراک در تمامی‌فعالیت‌های بدن ما تاثیر می‌گذارد و می‌تواند باعث به وجود آمدن مشکلات یا برطرف شدن بیماری‌های مختلف شود از همین رو باید به موادی که می‌خوریم دقت داشته باشیم.
 
سلامت پوست از جمله مواردی است که ارتباط مستقیمی‌با نحوه تغذیه دارد و از همین رو باید به موادی که می خورید دقت داشته باشید تا به پوست شما را دچار آسیب نکنند. همچنین شما می‌توانید زیبایی و طراوت پوستتان را با خوردن خوراکی‌های مفید تضمین کنید.

چای: چای یک نوشیدنی بسیار خوب برای پوست است و البته به دیگر اعضای بدن نیز کمک‌هایی را می‌کند. چای دارای آنتی‌اکسیدان‌های مهم برای پوست است و می‌تواند به از بین رفتن رادیکال‌های آزاد سطح پوست کمک کند. بهترین چای برای پوست نوع سیاه آن است و البته باید در نظر داشته باشید که استفاده بیش از اندازه از آن می‌تواند مشکل‌ساز باشد. روزانه دو لیوان چای می‌تواند پوست شما را شفاف و جوان کند.

بادام: یک خوراکی بسیار خوشمزه و البته مقوی برای تمامی‌اعضای بدن بادام است و از این خوراکی بهتر است در حالت خام استفاده کنید. بادام حاوی آنزیم‌های است که می‌تواند پوست و موی شما را تقویت کرده و از چروکیده شدن پوست به خوبی جلوگیری می‌کند. این خوراکی می‌تواند به‌عنوان یکی از تنقلات روزانه شما نیز استفاده شود.

شکلات تلخ: بسیاری از ما تا به حال از خواص شکلات شنیده ایم اما این نکته را باید به آنها اضافه کرد که شکلات حاوی مقدار زیادی فلاونوئید است که می‌تواند در کنار سایر آنتی‌اکسیدان‌ها از پوست شما مراقبت کند. این خوراکی به‌عنوان یک ضدآفتاب طبیعی شناخته می‌شود به‌طوری باعث می‌شود که مقدار زیادی از آسیب های ناشی از پرتوهای مضر خورشید خنثی شوند.

ماست: یکی از خوراکی‌های بسیار پر استفاده ماست است. استفاده از ماست آن هم از نوع طبیعی و بدون مواد افزودنی می‌تواند پوست شما را همیشه با طراوت نگاه دارد. کلسیم در ماست بسیار زیاد است و باعث می‌شود تا پوست شما جوان به نظر برسد. پزشکان توصیه می‌کنند تا روزانه حداقل یک کاسه ماست مصرف کنید.

قهوه: نوشیدنی دیگری که می‌تواند به زیبایی پوست شما کمک کند قهوه است. این نوشیدنی حاوی مقدار زیادی کافئین است و می‌تواند از پوست شما در مقابل چین و چروک‌ها مراقبت کند. قهوه همچنین یک نوشیدنی بسیار مفید برای زمانی است که پوست شما دچار خشکی شده است.




گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : salamatnews.com



مطالب پیشنهادی:
6 راز طبیعی طب چینی برای زیبایی پوست
تاثیر فوق العاده ماست ترش بر پوست
پنج عادت مهم برای سلامتی پوست
فواید آلوئه ورا برای پوست