پیش دیابت
90 درصد افراد مبتلا به "پیش‌دیابت" از آن خبری ندارند.
 
یک گزارش جدید بوسیله مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها آمریکا (CDC) نشان می‌دهد که حدود 79 میلیون نفر در آمریکا پیش‌دیابت دارند و تقریبا 90 درصد آنها از این موضوع بی‌خبرند.

افراد مبتلا به پیش‌دیابت دارای میزان قند خون به طور غیرطبیعی بالا هستند، اما نه آنقدر که تعریف دیابت درباره‌‌شان صدق کند. پیش‌دیابت افراد را در معرض خطر بیشتر دچار شدن به دیابت نوع 2 قرار می‌دهد. CDC می‌گوید حدود 15 تا 30 درصد از افراد دچار پیش‌دیابت که اقدامات لازم برای کاهش این خطر انجام ندهند، در طول پنج سال بعدی به دیابت نوع 2 مبتلا خواهند شد.

بررسی CDC در سال‌های 2005 و 2006 نشان داده بود که حدود 7 درصد از افراد دارای پیش‌دیابت از دچار بودن به این عارضه آگاهی دارند. CDC برای اینکه ببیند که آیا تغییری در میزان آگاهی افراد از این عارضه در سال‌های اخیر رخ داده است، به تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به نظرخواهی از بزرگسالان 20 سال و بالاتر در سال‌های 2009 تا 2010 پرداخت.

مشارکت‌کنندگان در این بررسی نمونه‌ خون می‌دادند و از آنها پرسیده می‌شد که آیا تا به حال کسی به آنها گفته که پیش‌دیابت دارند یا نه.

نتایج نشان داد که فقط 11 درصد این افراد می‌دانستند که پیش‌دیابت دارند. افرادی که برای فشار خون بالا یا کلسترول بالا دارو مصرف می‌کردند، در مقایسه با افرادی که این داروها را مصرف نمی‌کردند، با احتمال بیشتری می‌دانستند، پیش‌دیابت دارند (14 درصد در مقابل 6 درصد). و افرادی که چاق بودند نسبت به افرادی که وزن طبیعی داشتند نیز با احتمال بیشتری از دچار بودن به پیش‌دیابت آگاهی داشتند (10 درصد در برابر 4 درصد).

CDC می‌گوید که راهبردهایی برای افزایش آگاهی درباره پیش‌دیابت لازم است تا افراد مبتلا به این عارضه بتوانند گام‌هایی برای پیشگیری از دچار شدن‌شان به دیابت نوع 2 بردارند. خوردن غذاهای سالم، افزایش فعالیت جسمی و کاستن از وزن می‌تواند خطر دیابت نوع 2 را در میان افراد دارای پیش‌دیابت کاهش دهد.



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : salamatnews.com

 

مطالب پیشنهادی:
پاسخ به سوالات دیابت(1)
پاسخ به سوالات دیابت(2)
هشدار درباره کنترل نامطلوب قند خون در دیابتی های کشور
سفرهای نوروزی و دیابت