ویار
غذای بی‌مزه بخورید!
نمی‌توان گفت تمام خانم‌ها اما بسیاری از آنان از حالت تهوع و گاه استفراغ و سرگیجه، حس بدحالی عمومی و خستگی صبحگاهی در بارداری كه در كل به آنها «ناخوش‌احوالی صبحگاهی» می‌گویند، آگاهند.

 1. بیسكویت‌های قدیمی را امتحان كنید


از كربوهیدرات‌ها غافل نشوید! خوردن نان و بیسكویت خمیری كمك می‌كند كه صبح خود را راحت‌تر شروع كنید و در طول روز انرژی كافی داشته باشید. خوراكی‌های سبوس‌دار سالم برای شما و نوزادتان بهترین گزینه است. در این میان بیسكویت‌های نمكی كه از قدیم رایج و خیلی هم محبوب هستند، معجزه می‌كنند. با وجود اینكه مصرف نشاسته در رژیم‌های غذایی توصیه نمی‌شود اما سیب‌زمینی می‌تواند برای شما مفید باشد.

2.  اسپایسی ممنوع

غذای بی‌مزه بخورید! حتی اگر قبل از بارداری به خوردن غذاهای اسپایسی و تند عادت داشتید، دیگر وقت آن رسیده كه آن‌ها را كنار بگذارید تا كمتر مجبور به دست‌و‌پنجه نرم‌كردن با مشكلات صبحگاهی باشید. در عوض غذاهای ساده‌تر بخورید، مثل سیب‌زمینی، پاستای ساده، سالاد همراه با سس ساده و میوه‌های ملایم و همین‌طور سبزی‌ها. خوردن سوپ و آبگوشت نیز توصیه می‌شود.

3.  زنجبیلی شوید

ترشی و تندی بخورید و از زنجبیل لذت ببرید. براساس طب سنتی چین، مزه‌های ترش مثل زنجبیل به رفع اسهال و تا حدودی دل‌درد كمك می‌كنند. خوردن زنجبیل حالت تهوع را برطرف می‌كند. در كنار مركبات ترش و تند به‌دنبال محصولات خوراكی با طعم زنجبیل باشید.

4.  میوه آرامش‌بخش


لیمو مصرف كنید. حتی اگر چندان هم میلی به مركبات ندارید، یك استكان از آب این میوه ترش‌مزه را امتحان كنید. آبلیمو در نوشیدنی‌های مختلف، روی سالاد،  و بستنی لیمویی همگی قادرند شكم‌تان را قدری آرام كرده و اسهال را از شما دور كنند. مصرف محصولاتی كه در آن لیمو دارد را حتما لحاظ كنید تا بدحالی صبحگاهی‌تان كمتر شود و هرچه سریع‌تر بدن خود را آرام كنید.

 5.  بفرمایید آدامس

با طعم نعناع زندگی كنید. مصرف نعناع برای خانم‌های باردار، موجب احساس تازگی و سرزندگی شده و مفید است. داشتن یك قوطی قرص نعناع و استفاده از خمیردندان با طعم نعناع نیز می‌تواند مفید باشد. با خوردن چای نعناع و استفاده از دستمال‌های معطر و سایر محصولات بهداشتی با عطر نعناع می‌توانید فاتحه این بیماری صبحگاهی را بخوانید.


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : salamatnews.com

 
مطالب پیشنهادی:
7 زنگ خطر در اوایل بارداری
لیست ممنوعه غذایی زنان باردار
چگونه برای بارداری آماده شویم؟
در هنگام بارداری، چقدر افزایش وزن نیاز دارید؟