لاغری
كی فكرش را می‌كرد آدم بتواند لم بدهد روی مبلش، كنترل تلویزیونش را دستش بگیرد و...
كی فكرش را می‌كرد روزی برسد كه مردم حوصله نداشته باشند خودشان را تكان بدهند تا چربی‌هایشان آب شود و دستگاه‌هایی بگیرند كه آنها را تكان بدهد، بلكه چربی‌های نشسته بر شكم، پهلوها و ران‌هایشان به قول خودشان بسوزد؟

كی فكرش را می‌كرد آدم بتواند لم بدهد روی مبلش، كنترل تلویزیونش را دستش بگیرد و سیر آفاق و انفس كند و همزمان، دستگاهی هم باشد كه ریز و سریع شكم گنده‌اش را تكان بدهد و عین گوشت كبابی داغش كند تا سرانجام كمر باریك شود؟

كی فكرش را می‌كرد كسی باور كند كه چربی مثل بنزین سوختنی است تا چه رسد به آن كه كسانی باور كنند دستگاهی هم برای سوزاندنش اختراع شده است؟ كی فكرش را می‌كرد روزی برسد كه آدم‌ها بنشینند پشت میزهایشان و سرگرم كار شوند و در آن بی‌تحركی قطر دور كمرشان هی بیشتر شود تا بتوانند پولی جمع كنند و دستگاهی بخرند كه لاغرشان كند.

هیچ كس باور نمی‌كرد، اما اتفاق افتاده است و حالا مردم، پولشان را خرج خرید ویبراتورهایی می‌كنند كه اصطلاحا به آنها می‌گویند چربی‌سوز و نه‌تنها واقعا لاغرشان نمی‌كند و میزان چربی بدنشان را كاهش نمی‌دهد، بلكه لرزش شدیدشان به مرور زمان ستون فقرات را كج و كوله می‌كند.

اسماعیل ابراهیمی، رئیس انجمن فیزیوتراپی درباره همین موضوع هشدار داد و گفت: حتی اگر ویبراتور با داغ كردن شكم باعث تبخیر آب میان‌بافتی شود و به نظر بیاید قطر كمر را كم كرده است یا با تكان‌های شدیدش، به قول پزشكان، چربی‌های شكم را جابه‌جا كند، همچنان خطرناك است، چون لرزش‌های دائمش باعث تغییر شكل ستون فقرات می‌شود.

ابراهیمی دیروز هشدار داد همان‌طور كه پیش از او نیز پزشكانی هشدار داده بودند كه این چربی‌های سرگردان در بدن حتما در نقاط دیگری جمع شده و باعث بدهیكل شدن می‌شــود و از سوی دیگر با تبخـــیر آب میان بافتی به سلول‌ها آسیب می‌زند، اما كجاست گوش شنوا؟

شما هم باور دارید كه خیلی وقت‌ها ما خودمان را گول می‌زنیم؟ خیلی وقت‌ها هشدارها را عمدا نشنیده می‌گیریم كه راه آسان‌تر را انتخاب كنیم، حتی اگر وجدانمان به ما نهیب بزند كه آن راه به مقصد نمی‌رسد، مثل همین ماجرای ویبراتورها كه می‌دانیم چاره دور كمرهای قطورمان نیست و علاج چربی‌های انباشته در بدن، فقط كم‌خوری و ورزش است، اما دانسته‌هایمان را كنار می‌زنیم، چون به خیالمان نشستن و لرزاندن شكم با دستگاه از دویدن صبحگاه و نصف كردن حجم برنج و نان و شكر مصرفی‌مان آسان‌تر است.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : salamatnews.com


مطالب پیشنهادی:
تمارینی برای لاغری
آیا گن های لاغری واقعا موثرند؟
برنامه 15 هفته ای طناب زدن برای لاغری
جدیدترین راه لاغری کشف شد