صبحانه
مصرف صبحانه باعث افزایش قدرت یادگیری و ایجاد تمركز بیشتر در كودكان می‌شود.
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: والدین باید توجه داشته باشند كودكان را قبل از ساعت 9 به رختخواب ببرند تا صبح زود و با نشاط از خواب بیدار شوند.

دكترسید ضیاءالدین مظهری با بیان این مطلب اظهار داشت:  صبحانه یكی از وعده‌های مهم غذایی در طول روز است. صبحانه، سیستم دفاعی بدن، سیستم گوارش و فكر و اندیشه را به كار می‌اندازد. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف صبحانه باعث افزایش قدرت یادگیری و ایجاد تمركز بیشتر در كودكان می‌شود.

وی دلیل بعدی بی میلی کودکان به صبحانه را تكراری و یكنواخت بودن صبحانه عنوان کرد و گفت: طبق تجربه غذایی باید از صبحانه‌هایی شروع كنیم كه بچه‌ها دوست دارند و هیچگاه اصرار و تهدیدی در خوردن صبحانه نباید به عمل آید. بهتر است والدین زود بیدار شده، صبحانه را آماده كرده و به تنوع روزانه آن توجه كنند. شما در روزهای مختلف هفته، صبحانه‌های مختلفی را مثل تخم‌مرغ و نان،‌ شیر و پنیر و نان یا حتی فرنی را تهیه كرده و همچنین برای صرف صبحانه به كودك فرصت دهید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: دلیل سوم بی میلی کودکان به خوردن صبحانه ترس و اضطراب كودك است. بعضی از كودكان به دلیل ترس و نگرانی از رفتن به مدرسه، صبح‌ها علاقه‌ای به خوردن صبحانه نشان نمی‌دهند. همچنین مشاجرات و دعواهای پدر و مادر می‌تواند بر اشتهای كودك برای خوردن صبحانه اثر بگذارد و علاقه كودك به غذاهای دیگر به عنوان صبحانه از دیگر علت‌های بی‌میلی بچه‌ها در صبحانه خوردن است.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : webda.ir


مطالب پیشنهادی:
با یک صبحانه خوب، لاغر شوید
چند توصيه برای يك صبحانه كامل
بدترین صبحانه ها را بشناسید
صبحانه ایرانی، بهترین الگوی صبحانه
7 توصیه برای صبحانه خوردن کوچولوها