توت ها
مواد خوراکی فرآوری شده اغلب حاوی مقادیر پایینی از مواد مغذی هستند...
کارشناسان تغذیه همواره تاکید دارند که بدن انسان به مصرف مجموعه‌ای کامل از مواد خوراکی نیاز دارد تا به لحاظ جسمی و روانی سالم بماند و به زندگی ادامه دهد.

مواد خوراکی فرآوری شده اغلب حاوی مقادیر پایینی از مواد مغذی هستند و مصرف آن‌ها به دلیل از دست دادن بسیاری از ریزمغذی‌های حیاتی در حین عملیات فرآوری حتی می‌تواند برای بدن مضر باشد.

به گزارش سایت تخصصی ارگانیک، در این میان برخی از خوردنی‌ها هستند که می‌توانند تا حد امکان املاح و ریزمغذی‌های ضروری را به بدن برسانند که بهترین و مفیدترین آنها عبارتند از:

1- کلم پیچ: این ماده خوراکی جزء مغذی‌ترین خوردنی‌ها به حساب می‌آید که سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها،‌ فیبر خوراکی و آمینواسیدهاست. همچنین این ماده خوراکی به دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدان‌ از التهاب و سرطان جلوگیری می‌کند و در عین حال بسیار خوشمزه و سالم است.

2- شاهدانه: شاهدانه داروخانه طبیعی در آشپزخانه شماست. این ماده خوراکی سرشار از پروتئین، فیبر خوراکی، اسیدهای چرب ضروری، آنتی اکسیدان‌ها، آمینواسیدها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. این دانه زود هضم جزو موادی است که چندین خاصیت مفید برای بدن دارد و در عین حال مصرف آن راحت است.

3- شکلات: دانه‌های کاکائو سرشار از مواد مغذی هستند و دانشمندان هنوز نتوانسته‌اند تمامی فواید این دانه‌ کوچک را شناسایی کنند. وجود املاح معدنی، ویتامین‌ها و چندین نوع آنتی‌اکسیدان در این ماده خوراکی برای سلامت قلب و پوست فوق‌العاده سودمند است و نوعی مواد شیمیایی را در مغز آزاد می‌کند که به انسان احساس رضایت از زندگی می‌دهد.

4- بروکلی: برای داشتن دستگاه گوارشی سالم و کاهش خطر ابتلا به سرطان، مصرف این ماده خوراکی توصیه می‌شود که بسیار هم خوش طعم و خوشمزه است.

5- اسفناج: برای بهره بردن از فواید این ماده خوراکی از مصرف محصولات کنسرو شده آن بپرهیزید اما اسفناج تازه منبع غنی از پروتئین، انواع آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر خوراکی است.

6- انواع توت‌ها: بر خلاف میوه‌های دیگر، انواع توت‌ها حاوی مواد قندی کمتری هستند و منابع غنی از ویتامین‌های مفید، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها محسوب می‌شوند.



گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : isna.ir


مطالب پیشنهادی:
مواد غذایی مفید برای افزایش هوش کودک
مواد غذایی فوق العاده مفید برای بدن را می شناسید؟
غذاهای مفید و مضر برای پوست
یک ماده غذایی مفید برای افراد چاق
توصیه های غذایی مفید برای قلب شما