سالمند
برگزاری روز جهانی سالمند با شعار «سالمندان چه می‌گویند»
9 مهرماه، روز جهانی سالمند نامگذاری شده است.
در این راستا مدیرکل مرکز سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از برگزاری روز جهانی سالمند با شعار «سالمندان چه می‌گویند» خبرداد.

دکتر علی سنگی ضمن اعلام این خبر گفت: مراسم روز جهانی سالمند در دانشگاه علوم پزشکی ایران و با حضور مسئولین وزارت بهداشت و روسا و مدیران سازمان‌های مرتبط با موضوع سالمندان برگزار می‌شود.

وی همچنین از اختصاص یک هفته به موضوع سالمندان و اجرای برنامه‌های متنوع در این هفته خبر داد و در تشریح عناوین هفته سالمندان (6 تا 12مهرماه) گفت: روز شنبه «سالمند سالم»، یکشنبه «بیمارستان‌های دوستدار سالمند»، دوشنبه «سالمند و خدمات بیمه‌ای»، سه‌شنبه «سالمند و مراکز حمایتی»، چهارشنبه «سالمند و شهر ایمن»، پنج شنبه «سالمند و خانواده» و جمعه «سالمند و کرامت اجتماعی» نامگذاری شده است.

سنگی در ادامه برگزاری پنل‌هایی با موضوعات توانبخشی سالمندان در کشور، پروژه شهر دوستدار سالمند، خدمات رفاهی و بیمه‌ای مکمل و مباحث مربوط به خدمات آموزشی، پژوهشی، درمانی و بهداشتی را از جمله پنل‌هایی عنوان کرد که در طی هفته بزرگداشت سالمند برگزار خواهد شد.
وی دیدار با خانواده معظم شهدا و عیادت از جانبازان سالمند را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد و اظهار امیدواری کرد که سند ملی سالمندان که در دولت قبلی به شورای عالی سلامت تقدیم شد، با حمایت و توجه دولت جدید به این موضوع، ابلاغ شود.

مدیرکل مرکز سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: با توجه به وجود فرهنگ غنی در جامعه اسلامی امیدواریم که هم خانواده‌ها و هم دولت بتوانند توجه ویژه‌ای به موضوع سالمندان داشته باشند چرا که جمعیت سالمندان در کشور ما روز به روز در حال افزایش است.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : ایسنا


مطالب پیشنهادی:
درباره مشکلات جنسی سالمندان چه می دانید؟
آیا مردان سالمند باید تستوسترون مصرف کنند؟
نیازهای غذایی برای زنان سالمند
راهنمای تغدیه‌ای برای افراد سالمند
با این معضل دوران سالمندی چه کنیم؟