چگونه شکم صافی داشته باشیم؟
لازم نیست یک ستاره باشید تا به آن عضلات شش تکه ای که آرزویش را دارید برسید.
همه خانم ها دوست دارند شکم صافی داشته باشند تا حس کنند که ظاهر متناسبی دارند، ولی بسیاری از آنها نمی دانند چطور می توانند شکم صافی داشته باشند. تبلیغات و آگهی های بازرگانی روش های مختلف کاهش وزن باعث می شوند که هر فردی، چه خانم چه آقا، آرزو داشته باشد که شکم صاف یا شش تکه داشته باشد. باید بگوییم که همه می توانند شکمی صاف با عضلات ورزیده داشته باشند و این ربطی به ژن ندارد. ولی باید موارد زیر را به یاد داشته باشند.

اگر می خواهید شکم صافی داشته باشید این موارد را فراموش نکنید:

1. ژن خوب
اولین چیزی که باید به یاد داشته باشید این است که شکم صاف فقط برای افرادی که بطور ارثی و ژنتیکی لاغر هستند نیست. خانم های زیادی هستند که ژن خوب ندارند ولی توانسته اند به ظاهری که آرزو دارند دست یابند. رژیم غذایی سالم، ورزش، اراده و صبر چیزهایی هستند که باید در این راه داشته باشید.

2. ستاره ها
لازم نیست یک ستاره باشید تا به آن عضلات شش تکه ای که آرزویش را دارید برسید. عضلات ورزیده را هر کسی که اراده کند و رژیم غذایی سالمی را دنبال کند و برای ورزش وقت بگذارد می تواند بدست آورد. فقط در صورتی شکم صاف و ورزیده خواهید داشت که وقت و انرژی بگذارید و تلاش کنید تا به این هدف برسید.

3. شکم صاف پس از زایمان
بیشتر خانم هایی که در سن باروری هستند می ترسند که بدن و شکم آنها پس از زایمان نابود شود. ولی این درست نیست. بدن شما در دوران بارداری تغییر می کند، ولی باید سعی کنید این تغییرات را بپذیرید. اگر غذاهای سالم بخورید و بطور منظم ورزش کنید، خیلی زود به وزن قبلی خود برمی گردید.

4. هفتاد درصد عضلات ورزیده شکم در آشپزخانه درست می شوند نه در باشگاه.
با آنکه ورزش ها و تمرینات کاردیو و شکمی به ساختن عضلات شکمی عالی کمک می کنند، ولی رژیم غذایی سالم مهمتر است. آیا می دانستید که 70 درصد عضلات ورزیده در آشپزخانه ساخته می شوند نه در باشگاه؟ دلیلش این است که رژیم غذایی سالم مثل جادو عمل می کند و باعث می شود که بدنتان عالی به نظر برسد. تغذیه سالم یکی از مؤثرترین روش های داشتن شکمی صاف است.

5. نوشابه
نوشابه دوست دارید؟ اگر اینطور است، دیگر نباید نوشابه بنوشید یا حداقل مقدار آن را کاهش دهید. نوشابه و نوشیدنی های کربن دار دیگر موجب نفخ زیاد می شوند و شکم تان را بزرگتر از آنچه هست نشان می دهند. بجای نوشابه آب با لیمو یا برش های لیمو بخورید تا نفخ شکم تان کمتر شود. آب سیراب کننده و طراوت بخش است و مُدر (ماده ادرارآور) طبیعی برای بدن است.

6. قندهای تصفیه شده
برای آنکه شکم صافی داشته باشید باید به مصرف غلات، میوه ها و سبزیجات فکر کنید. دوچرخه سواری کنید، پیاده روی کنید، بدوید یا ورزش های شکمی انجام دهید. سعی کنید مقدار قندهای تصفیه شده را در رژیم غذایی خود کاهش دهید. مسئله این است که قندهای تصفیه شده موجب نفخ می شوند و اگر مقدار مصرف آنها را کاهش دهید، سموم بدن را حذف می کنید و عضلات شکم تان بهتر می شوند.

7. کربوهیدرات ها
رایج ترین افسانه در میان افرادی که تلاش می کنند شکم صافی داشته باشند این است که کربوهیدرات مصرف نکنند. ولی باید یادتان باشد که کربوهیدرات ها بخش اساسی رژیم غذایی سالم را تشکیل می دهند و برای کارکرد سلول ها و مغز حیاتی هستند. ولی سعی کنید 2 تا 3 ساعت قبل از رفتن به رختخواب دیگر کربوهیدرات مصرف نکنید تا نفخ نداشته باشید.

اگر می خواهید شکم صافی داشته باشید، رویاپردازی را کنار بگذارید و تلاش کنید تا این رویا تحقق یابد.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : زندگی ایده آل

مطالب پیشنهادی:
رژيم غذايی لاغری
آیا گن های لاغری واقعا موثرند؟
تمارینی برای لاغری
مؤثرترین رژیم های لاغری کدامند؟
رژیم لاغری بدون گرسنگی!