برخی از هیجان‌ها ارتباط مشخص و مفیدی با سلامت روان دارند که به طور مشخص هیجان‌های علاقه و محبت – که گاهی به عنوان عشق...


نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که نشاط با عملکرد بالای سیستم ایمنی در ارتباط است.

دکتر احمدعلی نوربالا متخصص روانپزشكی با بیان مطلب فوق اظهار داشت: افرادی که هیجان‌های "علاقه" و "شادابی و نشاط" را دارا هستند، دچار حالت‌های خوش‌بینی هستند که می‌تواند در سلامت روان نقش داشته باشد.

وی با بیان این که هیجان‌ها نیازی از ضرورت‌های زندگی را پاسخ می‌دهند و هیجان مضر نداریم، گفت: اما برخی از هیجان‌ها ارتباط مشخص و مفیدی با سلامت روان دارند که به طور مشخص هیجان‌های علاقه و محبت – که گاهی به عنوان عشق از آن یاد می‌کنیم - و نیز شادی و شادابی و نشاط و سرور نیز در بهبود عملکرد سیستم ایمنی و سلامت روان نقش مثبت دارند.

استاد گروه آموزشی روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: هیجان‌های ترس، خشم و غم و اندوه که از آنها به عنوان هیجان‌های منفی یاد می‌کنیم عکس آن عمل می‌کنند یعنی سیستم ایمنی را تضعیف می‌کنند و بسیاری از آنها حالت‌های بدبینی ایجاد کرده و در مجموع سلامت روان را خدشه‌دار می‌کنند.

دکتر نوربالا در پایان اضافه کرد: عده‌ای هیجان‌های علاقه، شادی، ترس، خشم، غم و اندوه و تعجب را 5 هیجان اصلی دانسته و برخی نیز هیجان‌ها را تا حدود 10مورد برشمرده‌اند. 
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: isna.ir
 
مطالب پیشنهادی:
افزایش طول‌عمر با خوش‌بینی! 
چرا عاشق می‌شويم؟
اين هم شد زندگی؟
ورزش موجب احساس رضایت از زندگی می شود
انرژی بیشتر و خواب کمتر!!