ظروف يكبار مصرف گياهی (بر پايه نشاسته ذرت) كه به تازگي در كشور توليد شده، هيچ مشكلی برای سلامتی استفاده كنندگان ايجاد نمی‌كند...

وزارت بهداشت، در راستای تامین و حفظ و ارتقای سلامت جامعه بر استفاده از ظروف یكبار مصرف گیاهی كه دارای مجوز قانونی لازم از این وزارتخانه است، تاكید كرد.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا به نقل از روابط عمومی‌وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشكی، ظروف یكبار مصرف گیاهی (بر پایه نشاسته ذرت) كه به تازگی در كشور تولید شده، هیچ مشكلی برای سلامتی استفاده كنندگان ایجاد نمی‌كند و به دلیل طبیعی بودن پلیمرهای آن، زیست تجزیه پذیر بوده و باعث تخریب محیط زیست نیز نمی‌شود.
وزارت بهداشت از وزارتخانه‌ها، سازمانها و مراكز ذیربط درخواست كرده است كه به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه ترتیبی اتخاذ كنند تا در كلیه مراكز طبخ، تهیه، عرضه و سرو مواد غذایی و آشامیدنی از جمله سلف سرویس‌ها، رستوران‌ها، تالارها، پانسیون‌ها و آبدارخانه‌های ادارات از ظروف یكبار مصرف گیاهی (برپایه نشاسته ذرت) كه دارای مجوز قانونی نیز از این وزارتخانه است، استفاده شود.
گفتنی است، استفاده از ظروف یكبار مصرفی كه از مشتقات نفتی می‌باشد علاوه بر تهدید سلامتی استفاده كنندگان، به دلیل تجزیه پذیر نبودن، سالها در محیط زیست باقی می‌ماند و به عنوان یك آلاینده شیمیایی به زنجیره غذایی انسان برمی‌گردد. 
اخیرا برای اولین بار در كشور استفاده از پلیمرهای زیست تجزیه پذیر در خاورمیانه و كشورمان شروع شده و با فعال شدن شعبات آن در سراسر كشور، تولید انواع ظروف یكبار مصرف برپایه گیاهی آغاز شده است.

وزارت بهداشت، نیز به دلیل مورد تایید بودن این ظروف، استفاده از آن را به عموم توصیه می‌كند.

 
گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
 
مطالب پیشنهادی:
هشدارهای بهداشتی در ماه محرم
استفاده زياد از مسکن موجب بدتر شدن سردرد می‌شود
آنتی بیوتیك‌ها جایی در درمان سرماخوردگی ندارند
بدن انسان آسپرين می‌سازد!
برای مقابله با سینوزیت چه کنیم؟