دكتر راینا مك اینیتر، محقق دانشگاه نیوسوات ویلز در این باره اظهار داشت: تحقیقات ما نشان می‌دهد؛ افرادی كه در فضای منزل یا اداره...

پژوهشگران استرالیایی تاكید كرده‌اند: استفاده از ماسك موثرترین راه كار برای مقابله با آنفلوآنزا و سارس است.

به گفته این پژوهشگران؛ گذاشتن ماسك روی صورت راهی ساده برای مقابله با بیماریهای سخت تنفسی است.

دكتر راینا مك اینیتر، محقق دانشگاه نیوسوات ویلز در این باره اظهار داشت: تحقیقات ما نشان می‌دهد؛ افرادی كه در فضای منزل یا اداره ماسك نمی‌زنند چهار برابر بیش از آنهایی كه از ماسك استفاده می‌كنند در معرض آلوده شدن به ویروسهای دستگاه تنفس از جمله ویروس شایع سرماخوردگی یا سارس قرار دارند.

این یافته در نشریه بیماریهای عفونی نوظهور منتشر شده است.

مك اینیتر خاطرنشان ساخت: در مواقع همه‌گیری شدید می‌توان درخواست استفاده از راه كارهای محافظتی و پیشگیرانه را به قانون و یك حكم اجباری تبدیل كرد.

وی تشریح كرد: در شرایط بحرانی تولید واكسن ممكن است به تاخیر بیفتد یا مشكل كمبود دارو یا به طور كلی عدم دسترسی به آن وجود داشته باشد در این وضعیت استفاده ازماسك روشی مهم برای پیشگیری در یك اجتماع است.

كاربرد مفید ماسك در مورد خانواده‌ها نیز صادق است. در اكثر موارد تماس والدین با فرزندان مخصوصا كودكان خردسال بسیار نزدیك است و این امر به انتشار ویروس بویژه در فصل زمستان به میزان شدیدتری كمك می‌كند در حالی كه با استفاده از ماسك می‌توان تا حد زیادی از آن جلوگیری كرد.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: isna.ir
 
مطالب پبیشنهادی:
آنچه راجع به آنفلولانزای مرغی باید بدانیم  
فرزند شما خیلی مریض است؟
چرا فرزندم مدام مریض می‌شود؟
ارتباط مستقیم خواب با بیماری سرماخوردگی
چگونه در فصل سرد زمستان، سلامت جسم و روان خود را حفظ كنيم؟