افسردگی با بدن شما چه می کند؟
 پزشکان در یک بررسی جدید دریافتند: پیامدهای منفی افسردگی هم بر سلامت بدن و هم بر روح و روان بیمار تاثیر می‌گذارد.

بررسی یک گروه بین‌المللی از پزشکان نشان داد بیماری افسردگی تعادل بدن در نحوه حمله به عوامل مضر برای سلامت بدن را برهم می‌زند. در واقع این عارضه تغییری را در استرس اکسیداتیو به وجود می‌آورد که در نتیجه موجب برهم خوردن توازن تولید رادیکال‌های آزاد و مختل کردن توانایی بدن در خنثی‌سازی آنها با کمک آنتی اکسیدان‌ها می‌شود.

در این بررسی پزشکان تاکید کردند: افسردگی باید به عنوان بیماری تلقی شود که بر سلامت جسم و روح تاثیر منفی می‌گذارد. مطالعه روی نتایج بدست آمده از 29 تحقیق نشان می‌دهد در بیماران مبتلا به افسردگی که تحت درمان قرار گرفته‌اند، ناهماهنگی پارامترهای استرس اکسیداتیو برطرف شده و کاهش آنتی اکسیدان‌های موجود در خون آنها به سطح نرمال رسیده‌ است.

به نقل از روزنامه ایندیپندنت، به گفته پزشکان، نتایج این مطالعه حاکی از وجود ارتباط میان سلامت روح و جسم است؛ به گونه‌ای که ابتلای فرد به بیماری مزمن جسمی می‌تواند به سلامت روح او هم آسیب وارد کند. همچنین در صورتی که فرد به بیماری روانی مبتلا باشد، سلامت جسم هم در معرض تهدید قرار دارد. در حال حاضر افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن روان 20 سال زودتر از عموم مردم جان خود را از دست می‌دهند.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:isna.ir