دکتر فرانسوا پاپا متخصص بیماریهای زنان در بیمارستان پورت رویال پاریس معتقد است رژیم غذایی مادر در تعیین جنسیت جنین نقش دارد.
پزشکان معتقدند با تغییر دادن رژیم غذایی می‌توان جنسیت جنین را تعیین کرد.
به گزارش شبكه خبر، به نوشته روزنامه لوفیگارو در اینترنت، رژیم غذایی کم کالری در زمان لقاح می‌تواند به تولد نوزاد دختر منجر شود. 

دکتر فرانسوا پاپا متخصص بیماری های زنان و مامائی در بیمارستان پورت رویال پاریس معتقد است رژیم غذایی مادر در تعیین جنسیت جنین نقش دارد.

به گفته این متخصص، رژیم غذایی سرشار از کلسیم، منیزیم و میزان ناچیز سدیم و پتاسیم و بطور کلی مصرف لبنیات در زمان لقاح می‌تواند منجر به تولد نوزاد دختر شود. 

در این نوع رژیم غذایی مصرف نان و بیسکویت های بدون نمک توصیه می‌شود. همچنین مصرف فراوردهای گوشتی، ماهی‌های نمک سود قدغن است. 

برعکس زنانی که تمایل دارند جنین آنها پسر شود باید در زمان لقاح بیشتر گوشت و ماهی، نان و سبزیجات مصرف و از خوردن شیر، پنیر و شیرینی خودداری کنند. 

پارسال نیز آکادمی سلطنتی لندن تحقیقی در این زمینه منتشر کرد. بر اساس این پژوهش، داشتن رژیم غذایی پرکالری در زمان لقاح می‌تواند به تولد نوازد پسر و رژیم کم کالری منجر به تولد نوزاد دختر شود. بر اساس این تحقیق می‌توان کاهش تولد نوزاد پسر را در کشورهای صنعتی به وسواس زنان جوان برای لاغری مرتبط دانست. 

پژوهشگران دانشگاه آکسفورد تحقیقی روی هفتصد و بیست زن باردار که از جنسیت جنین خود اطلاعی نداشتند و نیز نوع رژیم غذایی آنها در زمان لقاح انجام دادند. بر این اساس پنجاه و شش درصد از زنانی که رژیم پرکالری داشتند نوزاد پسر به دنیا آوردند. 

همچنین زنان بارداری که نوزاد پسر به دنیا آوردند رژیم غذایی متنوع داشتند. 

پژوهشگران براین باورند که ارتباط قابل توجهی میان مصرف غلات هنگام صبحانه و تولد نوزاد پسر وجود دارد.
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
مطالب پیشنهادی:
پرورش تخمک انسانی در تخمدان مصنوعی
رابطه زمان بارداری و طول عمر زنان!؟
تيز كردن هوش كودكان!؟
ویتامین کلیدی در انجام تولید مثل
رابطه قد مادران و مرگ کودکان!؟