مصرف زیاد مواد قندی باعث اختلال تمركز حواس داوطلبان كنكور می‌شود.
 
دانش‌ آموزان در دوران كنكور صبحانه خوردن را فراموش نكنند. مصرف صبحانه گلوكز مورد نیاز برای فعالیت مغز را تأمین می‌كند.
مصرف عسل به ویژه به همراه كنجد در دوران كنكور به تقویت حافظه و به خاطر آوردن مطالب درسی كمك می‌كند.برای داشتن خواب راحت شب قبل از امتحان یك لیوان شیر گرم قبل از خواب مصرف كنند.
رئیس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت افزود: دانش‌آموزان در دوران كنكور از مصرف قهوه، چای و نوشابه گازدار كولادار از حدود 6 ساعت قبل از خواب پرهیز كنند و مصرف این مواد را در طول روز نیز به حداقل برسانند.
مصرف برخی مواد در میان وعده آخر شب قبل از امتحان به كاهش اضطراب و داشتن خواب راحت كمك می‌كند. می‌توان لوبیا، سویا و محصولات سویا، ‌موز، تخم مرغ، ماهی، گردو، شیر و لبنیات نام برد.
كم خونی موجب بی‌حوصلگی، خستگی و عدم تمركز می‌شود.برای پیشگیری از این حالت در ایام امتحانات و قبل از آن بهتر است از منابع غذایی حاوی آهن مانند گوشت،جگر،حبوبات،خشكبار و انواع مغزها (گردو، بادام، فندق، پسته) استفاده كنند.
رئیس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت افزود: خوردن مواد غذایی حاوی پروتئین و كلسیم در صبحانه در ایجاد آرامش موثر است. تخم مرغ و لبنیات منابع غذایی خوبی برای تامین این مواد مغذی هستند.
در دوران كنكور برای غلبه بر اضطراب و خستگی باید مواد غذایی مغذی و متعادل همراه با استراحت كافی و منظم داشته باشند. مصرف میوه و سبزی تازه مواد لازم برای غلبه بر خستگی را در اختیار شما قرار می‌دهد
مصرف قند و شكر و مربا به مقدار زیاد سبب ایجاد خستگی، سردرد و اختلال در تمركز حواس می‌شود. مصرف انواع نان در وعده صبحانه می‌تواند انرژی لازم و كافی برای زمان امتحان و پیشگیری از گرسنگی را فراهم كند.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : farsnews.com
 
مطالب پیشنهادی:
اضطراب امتحان و مقابله با آن
آموختن، انگيزه می‌خواهد
پنج باور نادرست درباره استرس
راهكارهاى رفع استرس سر جلسه امتحان
تاثیر فشارهای روانی بر عملکرد افراد