بیماری هیلاری کلینتون چیست
گمانه‌زنی‌ها درباره سلامتی هیلاری کلینتون بی‌سابقه نیست و به همین خاطر برخی مشكل جسمی او را فراتر از بیماری اعلام شده می‌دانند، اما به صورت رسمی بیماری هیلاری کلینتون این گونه اعلام شده است. 

علت از حال رفتن هیلاری کلینتون در مراسم 11 سپتامبر

از حال رفتن هیلاری کلینتون، نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این روزها حسابی جنجالی شده است. پزشک کلینتون اما اعلام کرده که او مبتلا به ذات‌الریه است و به خاطر درمان با آنتی‌بیوتیک به این حال و روز افتاده است.در تصاویر منتشر شده از مراسم روز 11 سپتامبر دیده شد كه كلینتون بدحال شده و در موقع سوار شدن به خودرو از حال رفته است.

هیلاری کلینتوندر مراسم 11 سپتامبر

hillary_clinton.jpg

هیلاری کلینتون در حال سوار شدن به خودرو در مراسم 11 سپتامبر

hillary_clinton2.jpg

کلینتون قرار بود در ادامه کارزار انتخاباتی و با برنامه‎ای که شامل سخنرانی در مورد اقتصاد و جمع‎آوری پول به منظور پرداخت هزینه‌های انتخاباتی بود، برای سفری دو روزه به کالیفرنیا برود، اما این سفر هم به خاطر بیماریش لغو شده است. دکتر لیزا بارداک،پزشك هیلاری  کلینتون، اعلام كرده كه بیماری ذات‌الریه او روز جمعه تشخیص داده شد و با آنتی بیوتیک تحت درمان قرار گرفته است. به گفته او در مراسم روز 11 سپتامبر نامزد حزب دمكرات، دچار گرمازدگی و کم آبی بدن شده كه از هوش رفتن او را به دنبال داشته است. گمانه‌زنی‌ها درباره سلامتی هیلاری کلینتون بی‌سابقه نیست و به همین خاطر برخی مشكل جسمی او را فراتر از ذات‌الریه اعلام شده می‌دانند، اما به صورت رسمی بیماری او این گونه اعلام شده است

ذات الریه یا همان سینه پهلو كه به پنومونی هم مشهور است، وضعیت التهابی ریه است که عمدتاً کیسه‌های میکروسکوپی هوا موسوم به آلوئول‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این بیماری معمولاً در اثر عفونت ناشی از ویروس یا باکتری و گاهی نیز در اثر سایر میکروارگانیسمها، برخی داروها و شرایط دیگر مانند بیماری خود ایمنی رخ می‌دهد. سینه پهلو سالانه حدود ۴۵۰ میلیون نفر، معادل هفت درصد از کل جمعیت جهان را مبتلا می‌کند و منجر به حدود ۴ میلیون مرگ می‌شود.

 

 

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : فوت مهدیه الهی قمشه ای به خاطر ذات الریه

 

 

 

اگرچه ویلیام اوسلر در قرن نوزدهم به سینه پهلو عنوان "کاپیتان مردان مرگ" را داده بود، ظهور آنتی‌بیوتیک‌درمانی و واکسن در قرن بیستم موجب افزایش میزان زنده ماندن در بین این بیماران شد.با این حال، سینه پهلو همچنان در کشورهای در حال توسعه و در میان افراد بسیار پیر، بسیار کم‌سن و سال و افراد مبتلا به بیماری مزمن، به‌عنوان یک علت اصلی مرگ شناخته می‌شود.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:khabaronline.ir