خانم های خانه دار هنگام انجام کارهای منزل باید دقت داشته باشند زیرا رفتارهای ناصحیح باعث بسیاری از بیماری ها و عارضه های می شوند .
 

وقتی در خانه کار می‌کنید سرتان را بالا بگیرید
یك متخصص فیزیوتراپی گفت: «زنان خانه‌داری كه هنگام انجام كارهای خانه به مدت طولانی سر خود را به سمت پایین نگه می‌دارند،در معرض ابتلا به آرتروز گردن قرار دارند».
دكتر شهلا زاهدنژاد،زمان بروز آرتروز گردن را معمولا پس از 40 سالگی عنوان كرد و گفت:«این در حالی است كه در صورت رعایت نكردن نكات ایمنی در فعالیت‌های روزانه،سن ابتلا به آرتروز كاهش می‌یابد».وی افزود:«خم نگه داشتن سر به طرف پایین در طول روز و به مدت طولانی،موجب ایجاد فشار به مهره‌های گردن و دیسك بین مهره‌ها شده و آرتروز گردن را به دنبال دارد».
دكتر زاهد ‌نژاد در توصیه به زنان خانه‌دار گفت: «زنان خانه‌دار جهت پیشگیری از ابتلا به آرتروز گردن،هر یك ربع ساعت یك بار باید به گردن استراحت داده و سر را به سمت عقب برگردانند. همچنین باید سطح كار خود را بالا آورده تا مجبور به خم كردن سر و گردن نباشند.»
وی با بیان اینكه انجام یكنواخت كارهای خانه به كمر،گردن و زانو آسیب می‌رساند، گفت: «به زنان خانه‌دار توصیه می‌شود هنگام انجام كار خانه از ایستادن طولانی مدت خودداری كرده و چهار پایه كوچكی زیر پای خود قرار دهند».

 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:salamat.ir
 
مطالب پیشنهادی:
رژيم غذايی ضد آرتروز
چگونه از پیشرفت آرتروز جلوگیری کنیم ؟
پیشگیری از آرتروز و سرماخوردگی با این سوزاننده کوچک!؟
بهترین راه درمان آرتروز
تأثیر عصاره انار بر آرتروز