آزمایشات متعدد نشان می‌دهد كه این نوع رژیم غذایی حاوی موادی می باشد که باعث افزایش طول عمر می‌شود...
آزمایشات متعدد نشان می‌دهد كه رژیم غذایی حاوی كالری پایین و در واقع غذا خوردن به اندازه‌ای كه انسان را از خطر مرگ از گرسنگی نجات دهد،باعث افزایش طول عمر می‌شود. ‌این تاثیر تاكنون روی موشها و بسیاری دیگر از موجودات زنده از جمله انسان به اثبات رسیده است.اما مكانیسم مولكولی كه تغذیه و زنده ماندن را به هم مرتبط می‌كند هنوز در سطح بسیار اندكی درك شده است.این در حالی است كه در یك پژوهش جدید،محققان در انستیتو مطالعات بیولوژیك سالك نقش حیاتی دو آنزیم را شناسایی كرده‌اند كه با یكدیگر كار می‌كنند تا مزایای محدود كردن رژیم غذایی برای حفظ سلامت انسان را تعیین كنند.
محققان با مطالعه روی كرم‌های حلقوی دریافتند:وقتی هر یك از این آنزیم در بدن جانور وجود نداشته باشد،كرم‌ها نمی‌توانند عمر طولانی داشته باشند.شرح این یافته در مجله نیچر منتشر شده است. این آنزیم‌ها در واقع با محدود كردن تعداد رژیم غذایی روزانه،طول عمر جانداران مورد آزمایش را افزایش می‌دهند.
محققان می‌گویند: هرچند فاكتورهای الگوی زندگی مانند چاقی تاثیر قابل توجهی روی طول عمر دارند اما عوامل ژنتیكی در پروسه پیری نقش محوری و مهمتری ایفا می‌كنند.
این تحقیق نشان داد كه فاكتورهای ژنتیكی عامل تعیین كننده‌ای در تولید دو آنزیم كشف شده هستند و این دو آنزیم با محدود كردن میزان كالری مصرفی در هر فرد،باعث افزایش طول عمر انسان می‌شود.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:isna.ir
 
مطالب پیشنهادی:
5 روش برتر برای افزايش طول عمر
چطور کوتاهی قد به عمر زیاد می انجامد؟
نوشیدن این آب طول عمر شما را زیاد میکند!؟
میوه افزایش عمر
رنگین كمان تغذیه برای افزایش طول عمر