گل در مانی و گل فشان های ایران
روش های درمان طبیعی فراوانی در سر تا سر دنیا وجود دارد؛ طب سوزنی، انرژی درمانی، هیپنوتیزم و … . یکی از این روش های طبیعی برای بهبود بیماری ها، گل درمانی است

گل درمانی و گل فشان های ایران

گل فشان ها از عوارض زمین شناختی می باشند که با خروج گل به طور متناوب، تشکیل مخروط هایی را در روی زمین می دهند. گل فشان های ایران به طور عمده در سواحل دریای عمان واقع شده و جزء جاذبه های طبیعی کشورمان به شمار می روند.

تعدادی از حدود ۸۰۰ گل فشان دنیا، در اطراف دریای خزر و دریای عمان قرار دارد. در جنوب شرق ایران، ۲۰ گل فشان وجود دارد که پنج مورد از آنها بین بندر جاسک و میناب، ۹ مورد بین چابهار و بندر جاسک و ۶ مورد دیگر هم بین چابهار و مرز ایران و پاکستان به ویژه شمال خلیج گواتر واقع شده اند.

گل موجود در گل فشان ها از نظر بهداشتی، استفاده دارویی متعدد داشته و در درمان بیماری های مختلف، چون دردهای رماتیسمی کوفتگی و خستگی عضلانی بسیار موثر است.

گل فشان ها در درمان بیماری های پوستی و قارچی انسان و حیوان، موثر بوده و حتی برخی از اهالی اطراف گل فشان "پیرگل" در نزدیکی شهرستان خاش، معتقدند که استراحت چند دقیقه ای در گل گل فشانها، در رشد موهای سر و پر پشتی موی سر نیز موثر است.

گل فشان ها باعث خنکی بدن و از بین بردن گرمی بدن شده و باعث شادابی و نشاط استفاده کنندگان از گل در گل فشانها می گردند.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: hidoctor.ir