اگر شما نگران هستید که نوشیدن آب میوه منجربه اضافه وزن یا پوسیدگی دندان فرزندتان می شود، خواندن آخرین تحقیقات درمورد این موضوع به شما کمک شایانی می کند.

 

مصرف منطقی آب میوه 100 درصد طبیعی توسط بچه ها ارتباطی با چاقی آنها ندارد.درحقیقت،محققان معتقدند به خاطر اینکه آب میوه خالص یک منبع عالی ویتامین و تغذیه است، مصرف منطقی آن نباید در بچه ها ممنوع شود.بعضی از تحقیقات نشان می دهند که بچه هایی که آب میوه مصرف می کنند علاقه مند به خوردن میوه ها و سبزیجات نیز هستند.

نکته کلیدی بدین ترتیب است که چه مقدار آب میوه زیاد محسوب می شود؟
راهنمای آکادمی پزشکی آمریکا نصف فنجان (4 انس) آب میوه به صورت روزانه برای بچه های سنین 1 تا 6 سال و 1 فنجان و نیم (6 انس) آب میوه به صورت روزانه برای بچه های سنین بالاتر را مجاز می داند.در این مقدار،در 4 انس مصرف آب میوه می تواند مقداری میوه در نظر گرفته شده باشد و به راحتی با یک رژیم هماهنگی کند.متخصصین تغذیه توصیه می کنند تا نوشیدن آب میوه در کودکتان را از نزدیک مشاهده کنید.البته در اکثر مواقع،زمانی که آب،شیر یا آب میوه را به عنوان نوشیدنی به او پیشنهاد می کنید او به راحتی همیشه آب میوه را انتخاب می کند.
نکاتی که شما می توانید به فرزندتان کمک کنید تا اگر میزان مصرف آب میوه آنها خیلی بیشتر از حد معمول است ،مصرف آن را کاهش دهند.

* آب را به عنوان اولین گزینه مخصوصا همراه با غذا پیشنهاد کنید

* آب میوه را با آب رقیق کنید تا مصرف آب میوه به  4 یا 6 انس در طول روز امتداد پیدا کند.
* اگر کودک شما نمی تواند از آب میوه دوری کند آن را به عنوان خوردن یک میوه به حساب بیاورید. 
 
تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
بهترین میوه برای درمان چاقی چیست؟
آب میوه تیره بخوریم یا روشن ؟
5 نوشیدنی شفابخش
آب میوه بهتر است یا میوه ؟!
میوه های فیبر دار بخورید!