کمردرد با مرگ زودرس ارتباط مستقیم دارد
تحقیقات جدید رابطه ای مستقیم و هشدار دهنده بین کمردرد و مرگ زودرس پیدا کرده اند.

کمردرد با مرگ زودرس ارتباط مستقیم دارد

اگر به چیزی برای نگران شدن نیاز دارید، یک مطالعه جدید نشان می دهد که درد به ظاهر بی خطر پشت (کمر) می تواند نشانه ای از مشکلی به مراتب بدتر به نام "مرگ زودرس" باشد. با توجه به مطالعه انجام شده توسط محققان دانشگاه سیدنی رابطه ای مستقیم و روشن بین کمردرد و مرگ زودرس وجود دارد، اگر چه آن ها هنوز به مظمئن نیستند که چرا این اتفاق می افتد.

بر اساس این مطالعه که در مجله آنلاین درد اروپا منتشر شده است، افرادی که از درد مزمن کمر رنج می برند، احتمال مرگ زودرس شان با هر علتی، به میزان 13 درصد از سایرین بیشتر است. به گفته محققان این یافته ها نشان می دهد با این که افراد فکر می کنند درد کمر کاملا بی خطر است و فقط به خاطر فشار نامتعارف روی کمر ایجاد شده است، ولی واقعیت خلاف این تصور است.

ارتباط بین کمردرد و مرگ زودرس

نویسنده مطالعه دکتر پائولو فرریا  Dr. Paulo Ferreria در بیانیه اخیر خود عنوان کرده است: " این یافته های اخطار دهنده نیاز به تحقیقات بیشتری دارد. با این که ما بین کمردرد و مرگ زودرس ارتباط پیدا کرده ایم ولی هنوز به چگونگی آن پی نبرده ایم. درد ستون فقرات ممکن است نشان دهنده الگوی بهداشت ضعیف یا توانایی عملکردی ضعیف باشد که خطر مرگ و میر در افراد مسن تر را افزایش می دهد. "

برای این تحقیق، تیم روی نرخ  کمر درد و زمان مرگ  4390 دوقلوی بالای 70 سال بررسی هایی انجام داد. نتایج، رابطه ای مستقیم بین این دو نشان داد، عود کمر درد در عمل نشان از مسائل بیشتری داشته باشد. این یافته ممکن است نشان از پیامد های مهمی داشته باشید. چهار پنجم افراد در طور عمرشان دچار کمردرد می شوند و نیمی از این تعداد تا یک سال با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.

اولین بار نیست که یک بیماری به ظاهر غیر کشنده در افراد مسن نشانه ای از مرگ زودرس است. به عنوان مثال تحقیقات گذشته نشان داده بود زنان مسنی که لگن شان شکسته بود در معرض خطر مرگ در مدت یک سال بعد از آسیب دیدگی قرار داشتند. بسیاری از تحقیقات نشان می دهد ضعف های اساسی سلامتی که منجر به آسیب دیدگی شده اند باعث مرگ زودرس می شوند نه خود آسیب دیدگی.

تیم تحقیق امیدوار است که درک بهتری میان ارتباط کمردرد و مرگ زودرس پیدا کند تا روش های مداخله ای مناسب برای کسانی که در معرض خطر هستند را به کار گیرد.

به گفته متیو فرناندز Matthew Fernandez، سرپرست تحقیقات " کمر درد باید به عنوان بیماری مهم شناخته شود که عوارض آن تاثیر زیادی بر طول عمر و کیفیت زندگی افراد دارد. "

نتیجه این تحقیق در مجله درد اروپا European Journal of Pain  در سال 2017 منتشر شده است.


تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
اختصاصی سیمرغ