بسیاری از خانمها برای اینکه مژه هایشان بلندتر به نظر برسد،کارهای نادرستی را انجام می دهند،اما شما می توانید...

سازمان غذا و دارو در امریکا دارویی به نام لاتیس 0.03% را برای درمان هایپوتریکوسیز(مژه های کم پشت) تائید کرد.
 مدتی بود که چندین کمپانی لوازم آرایشی مدعی بودند که بعضی از داروهای درمان گلوکوما که حاوی ترکیباتی مانند پروستوگلاندینها هستند تاثیر فوق العاده ای در رشد مژه های سیاه،بلند و ضخیم دارند و با توجه به این ادعا سعی کردند که از ترکیب فوق در تولید مواد آرایشی خود استفاده کنند،در حالی که سازمان غذا و دارو در امریکا با این ادعا مخالف بود و آنها را وادار به تجدید نظر در مورد انتخاب ترکیبات آرایشی کرد.تا این که اخیرا سازمان غذا و دارو در امریکا دارویی به نام لاتیس 0.03% را برای درمان هایپوتریکوسیز(مژه های  کم پشت)تائید کرده است.ترکیب موجود در این دارو به نام بیماتوپروست قبلا برای درمان اختلال گلوکوما استفاده می شد ولی اکنون برای اولین بار به منظور ارتقا کیفیت مژه ها و افزایش حجم آن تصویب شده است.
این دارو تنها باید روزانه  روی مژه های بالایی زده شود (برای مژه های پایینی غیر قابل استفاده است
). تاثیر آن بعد از 8 هفته قابل ملاحظه خواهد بود و بعد از 16 هفته به اوج می رسد. استفاده از این دارو باید ادامه دار باشد و گرنه در صورت قطع مصرف دارو،مژه ها به حالت اولیه باز می گردد. این دارو تنها در صورت تجویز پزشک قابل فروش می باشد.از جمله عوارض جانبی مصرف این داروی،قرمزی،خارش و تیرگی پلک ها گزارش شده است.
گفتنی است که افرادی که تمایل به مصرف این دارو دارند لازم است که با پزشک خود راجع به سابقه بیماری ها و نوع داروهایی که مصرف می کنند صحبت نمایند.ضرورت این کار برای اجتناب از بروز  تداخلات دارویی است.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:salamatiran.com

مطالب پیشنهادی:
بهترین شیوه استفاده از ریمل !
نحوه انتخاب و هماهنگ کردن سایه چشم با رنگ چشم
تیرگی دور چشم
تأثیر عينکهای آفتابی بسيار تيره بر چشم
داروی برای رفع سیاهی دور چشم!!