تهدید سلامت شهروندان با دکل های فشار قوی
رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران گفت: فعالیت دکل های فشارقوی در شرق تهران سلامت شهروندان این محدوده را تهدید می کند

دکل های فشار قوی و سلامت شهروندی

معصومه آباد در نشست خبری اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران اظهار کرد: ۱۰ سال است که نمایندگی مردم تهران را در شورا دارم و تلاش کردم در حوزه های اجتماعی و سلامت موثر باشم.

وی تصریح کرد: برخی از موضوعاتی که در شورای چهارم مورد پیگیری قرار گرفت در راستای فعالیت شورای سوم بوده است.

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران بیان کرد: در بخش خانه های سلامت مصوبات خوبی در کمیته سلامت به تصویب رسید، ضمن اینکه موضوعات ایمنی نیز که مغفول مانده بود در این دوره مورد توجه قرار گرفت.

معصومه آباد با اشاره به شکل گیری کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران تصریح کرد: این کمیته مسئولیت شناسایی ساختمان های ناایمن را در دستور کار خود قرار داد و در همین زمینه مکاتبات لازم را با سازمان ها و دستگاه های مرتبط انجام داد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت دکل های فشار قوی برق در شهر تهران بیان کرد: فعالیت این دکل ها در شرق تهران سلامتی مردم را در این بخش تهدید می کند.

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران گفت: در ادامه فعالیت کمیته ایمنی اقدامات موثری در راستای آموزش های ایمنی در سراهای محلات انجام گرفت.

آباد افزود: مسئله ایمنی از جمله مسائل حقوق شهروندی محسوب می شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه نشست خبری به موضوع حادثه جمهوری و کشته شدن دو نفر از شهروندان در این حادثه اشاره کرد و گفت: پس از این حادثه شورای شهر و کمیته ایمنی ورود جدی را به ابعاد مختلف حادثه داشت و موضوع را از جهات مختلف مورد بررسی قرار داد.

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران در چهار سال گذشته ۲۷ حادثه در شهر تهران داشتیم که منجر به فوت تعدادی از شهروندان شده است که این موارد به طور ویژه در کمیته ایمنی مورد بررسی قرار گرفته است

آباد با اشاره به فوت یکی از شهروندان (چراغی) در جمهوری گفت: حدود یک ماه پیش نیز به همراه آقای مسجد جامعی در منزل وی حضور پیدا کردیم و هم اینک نیز در حال پیگیری مطالبات این خانواده هستیم.

وی ادامه داد: درخصوص ناایمنی تعدادی از ساختمان ها و بنا ها مکاتبات زیادی با دستگاه های مختلف صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به استقرار درهای PSD در ایستگاه های مترو بیان کرد: طبق برنامه پنج ساله دوم شهردار نصب این درها بر تعدادی از ایستگاه های مترو به تا پایان سال عملیاتی خواهد شد.

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: mehrnews.com