بطری های آب معدنی بدون خطر، به بازار می آیند
با وجود سلامت بودن بطری‌های آب معدنی، مواد شیمیایی موجود در ترکیب این بطری‌ها برای سلامت انسان‌ها بسیار مضر است که به تازگی راه حلی برای این مشکل قدیمی پیدا شده است

 راه حل جدیدی برای سلامت بطری های آب معدنی

دانشمندان به تازگی موفق به حذف ترکیبات شیمیایی BPA از آب آشامیدنی موجود در بطری‌های پلاستیکی آب معدنی شده اند.

مواد شیمیایی BPA که در بطری‌های پلاستیکی آب معدنی وجود دارد  می‌تواند عملکردی مشابه هورمون استروژن در بدن ایجاد کند و به دنبال آن تعادل هورمون‌های بدنT دچار اختلال شود. کارشناسان آمریکایی راه‌هایی برای حذف این مواد شیمیایی از آب آشامیدنی پیدا کرده اند که می‌تواند برای افزایش نرخ سلامت و جلوگیری از ابتلای افراد به بیماری در سراسر جهان مورد استفاده قرار بگیرد.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : زیر بطری های آب معدنی را حتما نگاه کنید

 

محققان دانشگاه کارنگی ملون آمریکا، روشی برای از بین بردن BPA از آب پیدا کرده اند که می‌تواند ۹۹ درصد از مواد شیمیایی را از آب تصفیه کند و نیز راهکاری کم هزینه است.

مواد شیمیایی BPA می‌توانند وارد چرخه اکوسیستم جانوری و گیاهی شده و تاثیرات مخرب از خود برجای بگذارند، این مواد شیمیایی به رشد مغز و توسعه سیستم عصبی بدن انسان به ویژه جنین آسیب می‌رساند و حتی می‌تواند سبب ابتلا به دیابت، سرطان و نیز ناباروری در افراد شود.

متاسفانه مواد شیمیایی همه روزه در هزاران ماده مشتق شده از پلاستیک از جمله انواع ظروف، بطری ها، محصولات آرایشی بهداشتی، اسباب بازی ها، مواد پاک کننده و محصولات بسته بندی وجود دارد و مواد خطرناک به آسانی وارد بدن انسان‌ها می‌شوند.

این مواد شیمیایی حتی می‌تواند بهره هوشی افراد و کودکان را تحت تاثیر قراردهد و در کودکان باعث ابتلا به اختلالاتی، چون اوتیسم یا بیش فعالی شود.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چرا نباید از بطری های پلاستیکی نوشیدنی ها دوباره استفاده کنید؟

 

نگرانی‌ها در خصوص عوارض بهداشتی BPA سبب شد تا از سال ۲۰۱۰ محصولات پلاستیکی فاقد این ماده ساخته شود و حال در جدیدترین ابداع با اضافه کردن نوعی کاتالیزور و فعال کننده به نام TAML به مواد شیمیایی، ترکیبات مضر از آن‌ها گرفته می‌شود.

کارشناسان امیدوار هستند پس از پایان تست و آزمایش ها، این مواد شیمیایی را بر روی نمونه‌های واقعی آب معدنی در سراسر دنیا استفاده کنند.

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: behdashtnews.ir