یک فرمول جالب : فکر میکنید قدتان چقدر باید باشد،شما با استفاده از این فرمول می توانید،عدد حقیقی را به دست آورید.

قد كودك در سن 2 سالگی تقریبا به اندازه نصف قد دوران بلوغ وی است،بنابراین اگر می‌خواهید قد نهایی تقریبی فرزند خود را بدانید، كافی است قد وی را در روز تولد 2 سالگی‌اش اندازه گرفته و آن را دو برابر كنید.از سایر روش‌های پیش‌بینی قد می‌توان جداول رشد كودك،قد والدین و تعیین سن استخوانی را نام برد.برای تعیین سن استخوانی در كودكان معمولا از عكس ساده دست كه با اشعهX  گرفته می‌شود،برای تخمین سن استخوانی و امكان رشد بیشتر استفاده می‌شود.
یكی از فرمول‌های متداول برای تعیین قد نهایی فرمولی است كه با توجه به قد والدین و جنس می‌تواند قد نهایی را با خطای 5 تا 7 سانتی‌متر پیش‌بینی كند.قد كودك هنگام تولد، معیار مناسبی برای پیش‌بینی قد او در آینده نیست.

برای محاسبه قد نهایی آقایان:
با استفاده از این فرمول باید مجموع قد پدر و مادر را به سانتی‌متر با عدد 13 جمع و حاصل را بر عدد 2 تقسیم كرد.عدد به دست آمده قد نهایی به سانتی‌متر خواهد بود.

برای محاسبه قد نهایی در خانمها:
در خانم‌ها برای پیش‌بینی قد نهایی،باید قد پدر و مادر را با هم جمع و از عدد 13 كم كرد و عدد حاصل را بر 2 تقسیم كرد.عددی كه به دست می‌آید قد نهایی فرد بر حسب سانتی‌متر است.
قد كودك هنگام تولد،معیار مناسبی برای پیش‌بینی قد او در آینده نیست.همچنین دلیلی ندارد كسی كه طول كف پایش بیشتر است،در آینده بلندقدتر باشد.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: parsiteb.com
 
مطالب پیشنهادی:
رابطه قد مادران و مرگ کودکان!؟
چطور کوتاهی قد به عمر زیاد می انجامد؟
چرا کوتاهید؟
نقش تغذيه در افزايش قد
قانون سرانگشتی افزایش وزن، قد و دور سر کودک