بدن ما از لحاظ فیزیولوژیکی،روحی،روانی و معنوی با گریه کردن التیام می یابد،اما گریه فواید بسیاری دارد مانند...
 
سایت«Readers digest» به مطلبی درباره اشک و پدیده ای به نام «گریه» پرداخته است که اشک علاوه بر توصیف هایی که برای آن شده برای سلامت فوایدی دارد که عبارت است از:
۱ - به دید چشم کمک می کند؛
عملکرد اصلی اشک این است که به ما قدرت دید می بخشد.اشک نه تنها حدقه چشم و پلک ها را نرم می کند بلکه مانع خشکی غشاءهای مختلف مخاطی می شود.
 
۲ - اشک باکتری ها را از بین می برد؛
اشک عامل ضدباکتریایی و ضد ویروسی است و تمامی میکروب ها را که از رایانه،دستشویی های عمومی،چرخ دستی فروشگاه ها و... به خود جذب می کنیم،از بین می برد.اشک حاوی مایعی به نام «Lysozyme» است که در عرض ۵ تا ۱۰ دقیقه ۹۰ تا ۹۵ درصد باکتری ها را از بین می برد!
 
۳ - سموم را دفع می کند؛
بررسی های طولانی نشان می دهد،ترکیب اشک هایی که بر اثر غم یا افسردگی ریخته می شود نسبت به اشکی که بر اثر عامل تحریکی (مانند پوست کردن پیاز) ایجاد می شود،فرق می کند.
آیا اشک سمی است؟ نه!در واقع سمومی که بر اثر استرس در بدن تجمع می یابد،با اشک دفع می شود.اشک ریختن نوعی درمان طبیعی است که هزینه کمتری می برد.
 
۴ - به روحیه فرد نشاط می بخشد؛
آیا از میزان منگنز بدن خود آگاهی دارید؟ احتمالا زیاد مطلع نیستید.اما بدانید که میزان پایین آن بهتر است،زیرا میزان بالای منگنز اضطراب،خستگی مفرط،دلهره،پرخاشگری،اختلال عاطفی و... ایجاد می کند.گریه کردن میزان منگنز فرد را کاهش می دهد.
 
۵ - میزان استرس را پایین می آورد؛
اشک مانند عرق بدن است،ورزش و گریه کردن هر ۲ استرس را از بین می برد.در حالی که جلوگیری از اشک ریختن میزان استرس را افزایش می دهد و باعث بروز بیماری هایی مانند فشار خون بالا،بیماری قلبی و زخم گوارشی می شود.
 
۶ - گریه کردن باعث بروز احساسات می شود؛
حتی اگر تجربه تلخی نداشتید یا دچار افسردگی شدیدی نشده اید،طی روز،درگیری ها و دلخوری هایی پیش می آید که در قسمتی از مغز و قلب انباشته می شود و گریه کردن می تواند راهی برای تخلیه این ناراحتی و مانع آسیب رسیدن به سیستم عصبی و قلبی عروقی بدن شود.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:khorasannews.com
 
مطالب پیشنهادی:
 فواید گریه و اشک
گریه باعث احساس خوشبختی میشود!
اشک ها چه می گویند؟
آیا خشکی چشم خطرناک است؟
اشک های تو،مرا بارانی می کند