افراد بسیاری هستند که دوست دارند طول عمرشان زیاد باشد، به این افراد توصیه می کنیم که از این نوشیدنی استفاده کنند.

گروهی از دانشمندان انگلیسی با انجام تحقیقی به این نتیجه رسیدند که مصرف شیر،عمر انسان را زیاد می کند.
گروهی از محققان دانشگاههای کاردیف،بریستول و ریدینگ با انجام تحقیقی به این نتیجه رسیدند که مصرف منظم شیر،خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
این دانشمندان در حالی این خبر را اعلام می کنند که از شیر همیشه و به طور قطع به عنوان غذایی که برای سلامتی بدن مفید باشد نام برده نشده است.شیر با توجه به چربی،شکر و هورمون هایی که درخود دارد زیاد غذای مقبولی نبوده است.همچنانکه نتایج تحقیقات قبلی نشان داده بود شیر غذایی است که خبر ابتلا به سرطان و دیابت را افزایش می دهد.
با این حال،نتایج تحقیقی که گروه پروفسور الوود از دانشگاه کاردیف انجام داده است نشان می دهد که مزایای مصرف شیر به مراتب از معایب آن بیشتر است.
محققان در این نتیجه گیری،نتایج سیصد و بیست و چهار مطالعه را که درباره نقش شیر به عنوان عاملی در تشدید بیماری های مزمن قلبی،دیابت و خطر مرگ انجام گرفته است جمع آوری کرده اند.
گروه پروفسور گیونس از دانشگاه ریدینگ نیز بر اهمیت مصرف شیر تاکید می کند و می گوید:مصرف این ماده غذایی برای استخوان ها و به طور کلی برای سلامت بدن مفید است و مصرف روزانه ان خطر مرگ و میر زود هنگام را زمانی که انسان به یک بیماری مزمن مبتلا است کاهش می دهد.
این گروه می افزاید با در نظر گرفتن نرخ مر گ و میر ناشی از بیماری های قلبی،حملات قلبی و سرطان می توان به این نتیجه رسید که مصرف شیر برعکس خطر مرگ و میر ناشی از این نوع بیماری ها را کاهش می دهد.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:tabnak.ir
 
مطالب پیشنهادی:
چرا اینقدر شیر خوردن توصیه میشود؟
سه ليوان شير بخوریم، سنگ کلسیم نگیریم
ارزش غذایی شیرهای طعم دار
13راه آسان،برای افزایش طول عمر
ویتامین طول عمر