بهتر است نسبت به اصلاح رفتارهایی که بیشتر متخصصان ضدپیری بر آنها تأکید می کنند و در اصل به نحوه اصلاح رفتارهای خودمان بیشتر فکر کنیم.

 
جراحی زیبایی ممکن است سریعترین راه زنده کردن ظاهر جوان و سالم باشد،اما تنها راه نیست.اگر برای اصلاح رفتارهایی که به سال های عمر شما اضافه می کند و به سلامتی صدمه می زند کوشش کنید، می توانید ساعت های رفته عمر را برگردانید.

 * احساس استیصال با تنش
از زمان انسان غارنشین ثابت شده است که تنش اضافی ایمنی را می کاهد،خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد و عموماً موجب می شود که احساس بی حسی و بی حوصلگی کنیم،اما هم اکنون دانشمندان ثابت کرده اند که تنش بسیار زیاد «پیر شوی» زود رس سیستم ایمنی را به دنبال دارد.

* استراحت کردن
اولین مرحله درک اینکه در شرایط تنش هستید،ملاحظه کردن علائم است.ممکن است ضربان تند قلب را احساس کنید یا خیس عرق شوید.راحت ترین راه برای کاستن از تنش،نفس کشیدن عمیق، آنچه که تنفس دیافراگمی می نامیم،است .
 
* حرکت بیش از حدکم
نداشتن فعالیت اعتیادی است که بیشتر ما داریم در حالی که مقدار کمی فعالیت می تواند عمر ما را طولانی کند،شانس ابتلا به اضافه وزن و تنش را کاهش دهد و حتی ممکن است بیماری آلزایمر را دور کند.اولین مرحله برای ترک کم تحرکی فقط تصمیم گرفتن به فعالتر بودن است.

* خوردن چربی اشباع شده بیش از حد زیاد

چربی های اشباع شده در گوشت مرغ،شیر،کره و غیره می تواند کلسترول بد بدن را تقویت کرده و شما را در معرض بیماریهای قبلی قرار دهد.بهتر است ذائقه خود را برای ترجیح دادن چربی های غیراشباع شده در روغن هایی چون کانولا،زیتون،بادام زمینی و دانه گیاه کتان آماده کنید.

* تنفس هوای آلوده

آلودگی هوا می تواند موجب سرفه کردن و سوزش چشم ها،حملات تنگی تنفس و بیماریهای تنفسی شود.بهتر است زمانی که سطوح آلودگی بالا است،در حد ممکن بیشتر در منزل بمانید.

* بیش از حد در برابر آفتاب بودن
هر ساله، بیش از یک میلیون نفر در آمریکا به سرطان پوست مبتلا می شوند و ۵۵ هزار نفر دیگر متوجه می شوند که به مرگبارترین شکل سرطان پوست یعنی ملانوما (melanoma) مبتلا هستند.
در برابر آفتاب قرار نگرفتن و مصرف کرم ضدآفتاب با SPF، خطر سرطان پوست و نیز چروک انداختن پوست را دست کم تا ۱۵ درصد کاهش می دهد.

* کم خوابی
بی خوابی یا از خواب محروم بودن در گذشته نماد افتخار شمرده می شد،اما هم اکنون کمبود خواب را با ابتلای به چاقی،بیماریهای قند یا فشار خون بالا و مشکلات حافظه،حتی در بزرگسالان کم سن ارتباط داده اند.بهتر است تلویزیون و سایر وسایل تفریح را از اتاق خواب خارج کنید و تا حد ممکن محل خواب خود را تاریک نگه دارید.

* سنگینی و خوردن قند زیاد
وزن اضافی شانس ابتلا به بیماریهای قلبی، قند و حتی سرطان را افزایش می دهد.قند اضافی می تواند منجر به اضافه وزن و احتمالاً بیماری قلبی شود.متخصصان تغذیه محدود کردن مصرف شکر را در غذا و شیرینی ها را تا ۱۲ قاشق چایخوری در هر روز توصیه نکرده اند.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:tebyan.net
 
مطالب پیشنهادی:
غذاهای ضد پیری!!
پیری را به تأخیر بیاندازید!
5 دلیل پیری زود رس؟!
به تأخیر انداختن علائم پیری!؟
ویتامین B12 کلید پیری مغز