این ادویه دارای خواص بسیار زیادی است،یکی از این خواص کاهش وزن است و خواص مهم بعدی...
 
فلفل تند و شیرین با افزایش انرژی و گرما،كالری‌های اضافی بدن را می سوزاند و باعث كاهش وزن می‌شوند.تمام فلفل‌ها دارای ویتامین  A و K هستند و فلفل قرمز سرشار از این ویتامین هاست.
آنتی اكسیدان موجود در ویتامین A و C برای پیشگیری از تخریب سلول،سرطان و ‌‌بیماری‌های مرتبط با سالمندی به كار می‌رود و باعث ایمنی بیشتر بدن می‌شود و همچنین التهابات بدن مانند التهاب مفاصل و آسم را كاهش می‌دهد.
ویتامین K عملكرد انعقاد خون را تقویت می‌كند و باعث استحكام استخوان شده و از اكسیده شدن سلول جلوگیری و از ایجاد سرطان پروستات،رحم،لوزالمعده و ریه ناشی از دود سیگار پیشگیری می‌كند.
فلفل‌های تند كلسترول و تری گلیسیرید خون را كاهش داده و ایمنی بدن را افزایش می‌دهند و خطر ابتلا به زخم معده را به حداقل می رسانند.
البته تصور عموم بر این است كه فلفل قرمز باعث حاد شدن زخم ها می شود ولی در واقع چنین نیست چرا كه فلفل قرمز به كشتن باكتری هایی كه منجر به زخم معده میشوند كمك شایانی می كند.فلفل تند و شیرین هر دو حدود بیست دقیقه پس از مصرف، انرژی و گرمای بدن را افزایش میدهند و این خبر جالبی است و به این معناست كه كالری ها اضافی در حال سوختن هستند و ازاین طریق وزن بدن كاهش پیدا می كند.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:hamshahrionline.ir
 
مطالب پیشنهادی:
هضم بهتر غذا با فلفل سیاه!!
فلفل تند بخورید!!
چاق ها فلفل بخورند!!
درمان سرطان پروستات با فلفل و گوجه فرنگی
خواص فلفل دلمه ای