برخی پیشنهادها می‌توانند، پیشنهادهای سازنده‌ای باشند و روی زندگی شما تاثیر بگذارند به شرطی که به آنها فکر کنید، و عمل کردن به آنها را از یاد نبرید. این 10 پیشنهاد برای سالم ماندن شماست:

 

1- ورزش کنید:
براساس توانایی بدنی و فرم فیزیکی‌تان سعی کنید هر دو روز یک بار یک ساعت ورزش کنید و اگر نمی‌توانید حداقل هر روز نیم ساعت پیاده‌روی کنید.

2- غذای سالم طبیعی بخورید:
این موضوع به ویژه در مورد شیر، تخم‌مرغ و میوه‌ها مهم است.سعی کنید مواد غذایی را مصرف کنید که از حیوانات یا گیاهان پرورش‌یافته صنعتی به دست نیامده باشند.مواد طبیعی به ویژه شیر و تخم‌‌مرغ طبیعی امگا3 بالایی دارند که برای فعالیت قلب و عروق بسیار مفید است.

3- هوای خانه و محل کارتان را تهویه کنید:
بررسی‌ها نشان داده هوای منازل ما آلوده است و حتی گاهی میزان آلودگی آن از فضای بیرون از خانه بیشتر است.توصیه می‌شود هر روز حداقل یک مرتبه پنجره‌ها را باز بگذارید تا هوای داخل خانه یا محل کارتان تهویه شود.

4- هر چند وقت یک بار چکاپ کامل دهید:
توصیه می‌شود از 50 سالگی به بعد به طور مرتب سلامت خود را مورد بررسی قرار دهید تا از وجود هر نوع بیماری به ویژه انواع سرطان‌ها به سرعت باخبر شوید.انجام ماموگرافی هر دو سال یکبار،تست هموکولت دو یا ردیابی خون در ادرار هر دو سال یک بار و اندازه‌گیری PSA برای مردان در هر سال ضروری است.در ضمن آزمایشات کلی می‌تواند شما را از میزان قند و چربی خون‌تان یا دیگر مسایل باخبر کند.

5- صرفه‌جو باشید :
جالب است بدانید داشتن یک رفتار اکولوژیک در سلامت شما بسیار موثر است.وقتی به خرید می‌روید تنها ضروریات را بخرید.به جای آنکه برخی وسایل را دور بریزید، آنها را تعمیر کنید یا وسایل دیگری با آ‌نها بسازید.

6- مراقب گو‌ش‌های‌تان باشید:
اگر عادت دارید از هدفون استفاده کنید،مدت زمان گوش دادن به موسیقی و صدای ضبط‌تان را پایین بیاورید.ترجیحا هدفون را کنار گذاشته و با صدای آزاد موسیقی گوش دهید.

7- مراقب دندان‌هایتان باشید:
آخرین باری که به دندان‌پزشک مراجعه کردید کی بود؟ هر سال برای چکاپ دندان‌ها سری به مطب دندان‌پزشکی بزنید.درست مسواک زدن و استفاده از نخ دندان را هم فراموش نکنید.

8- قدرت بینایی را کنترل کنید:
اگر حس می‌کنید خوب و واضح اشیا را نمی‌بینید،صبر جایز نیست.از یک دکتر چشم‌پزشک وقت ملاقات بگیرید.ابتلا به ناراحتی‌های چشمی می‌تواند دید شما را بسیار محدود کند.از 45 سالگی به بعد هم هر دو سال سری به مطب چشم‌پزشکی بزنید تا از سلامت چشمان‌تان مطمئن شوید.

9- روزانه 5 نوع میوه و سبزی بخورید:
خوردن 5 نوع میوه و سبزی در روز جزو برنامه ملی سلامت تغذیه است.این نوع موادغذایی حاوی فیبر، ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز برای خوب کار کردن ارگانیسم‌هاست و می‌تواند از بروز بسیاری ناراحتی‌ها و بیماری‌ها از جمله سرطان جلوگیری کند.

10 - دو بار در هفته ماهی بخورید:
ماهی‌ها منابع غنی امگا3 هستند و می‌توانند از بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی، آلزایمر، افسردگی، تحلیل رفتگی ماهیچه‌ها با افزایش سن و ... جلوگیری کنند.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:salamatiran.com
 
مطالب پیشنهادی:
چند توصیه برای تغذیه سالم
۹ غذای برتر برای داشتن موی سالم
8 غذا که مغز را جوان و سالم نگه میدارد
با وجود سرمای زير صفر، سالم بمانيد
 8 راهكار برای داشتن استخوانهای سالم و قوی