تاکنون شنیده بودیم پسته ،مغزی است با ارزش تغذیه ای بالا اما پوست پسته تازه چه خواص مفیدی می تواند داشته باشد؟
 
پوست پسته تازه،آرام بخش و تسكین دهنده معده است. یك متخصص تغذیه گفت: پوست پسته تازه و مربای آن آرام بخش است و باعث تقویت و تسكین معده می‌شود.
مرتضی صفوی  افزود: پسته بسیار مقوی و حاوی ویتامین های B1،B3 و ویتامین E و املاح مغذی شامل آهن، پتاسیم، فسفر و كلسیم را داراست و مغز پسته به دلیل دارا بودن آهن، خون ساز است و معمولاً به افرادی كه از كم خونی فقر آهن رنج می‌برند،مصرف آن توصیه می‌شود و پوست پسته تازه نیز آرام بخش و تسكین كننده معده است.
وی گفت: انرژی 660 كیلوكالری، كربوهیدرات 5/27 گرم، پروتئین 53 گرم، كلیسم 70 میلی‌گرم، فسفر476 میلی‌گرم، بیش از 3 میلی‌گرم آهن، پتاسیم 970 میلی‌گرم، سدیم 780 میلی‌گرم، منیزیم130 میلی‌گرم ، منگنز3/0 میلی‌گرم ، 2/5 میلی‌گرم ویتامین E دارد.
صفوی افزود: پسته یكی از پرانرژی‌ترین مواد غذایی است كه در درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید است.در تنظیم ضربان قلب،كنترل فشار خون مؤثر است و دارای كلسیم و فسفر فراوان است كه در ساخت استخوان و دندان نقش اساسی برعهده دارد.
این متخصص تغذیه افزود:پسته به دلیل داشتن املاح و مواد معدنی مفید به تقویت عضلات بدن كمك و از گرفتگی آن پیشگیری می‌كند.آهن موجود در پسته نیز برای رفع سرگیجه، رنگ ‌پریدگی،بی‌حوصلگی و كم‌خونی مؤثر است.
صفوی اضافه كرد: ویتامین‌های موجود در پسته باعث تقویت سلول‌های عصبی می‌شود،اشتها را تنظیم می‌كند و ویتامین E كه یكی از قوی‌ترین آنتی اكسیدان‌ها است در پسته به مقدار زیاد یافت می‌شود كه باعث افزایش سیستم ایمنی بدن و تقویت چشم می‌شود. وی گفت: پسته فاقد كلسترول بد است و كلسترول خوب خون را نیز افزایش می‌دهد.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:farsnews.com
 
مطالب پیشنهادی:
پسته بخوريد، قوی بمانيد!
تاثیر پسته در پیشگیری از بیماری های قلبی
مغزی جهت تنظیم فشار خون
فواید چهار مغز!!
6 اشتباه رايج درباره آجيل