تعریق کف دست، یکی از شایع ترین عارضه هایی است که به وفور دیده می شود،آیا علت این امر را می دانید؟

 
دبیر انجمن متخصصان پوست ایران با اشاره به این كه جوانان بیش از دیگران دچار تعریق كف دست می‌شوند،تاكید كرد: بروز احساسات می‌تواند عامل ایجاد این بیماری باشد و تعریق را به حدی افزایش دهد كه شخص در انجام امور روزمره دچار مشكل شود.
دكتر محمد گلشنی با تاكید بر این كه راه‌های درمانی زیادی برای این بیماری وجود دارد،افزود:استفاده مستمر از محلول‌های دارای آلومینیوم كلرید در الكل كه با تجویز پزشك صورت می‌گیرد،یكی از راه‌های موثر در بهبود این بیماری است.
دكتر گلشنی،تزریق سم بوتولیسم را كه برای رفع چین و چروك استفاده می‌شود جدیدترین راه درمان این بیماری برشمرد و افزود: با توجه به این كه تزریقات در ناحیه كف دست بسیار دردناك است،‌ این روش به بی حسی موضعی نیاز دارد.
وی با اشاره به اینكه داروهای خوراكی نیز می‌توانند در این زمینه موثر باشند،روش دیگری به نام «آیونتوفورزیس» را نیز تاثیرگذار توصیف و تشریح كرد:در این روش شخص دستان خود را داخل وسیله‌ای قرار می‌دهد و با برقراری نوعی جریان الكتریكی از تعریق كف دست كاسته می‌شود.
وی مدت انجام این درمان را یك هفته تا 10 روز به مدت 10 تا 20 دقیقه بنا بر نظر پزشك عنوان و تصریح كرد:پس از كاهش تعریق به حد كافی،جلسات درمانی نیز به یك بار در هفته كاهش می‌یابد.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:isna.ir
 
مطالب پیشنهادی:
آيا بايد در هوای گرم، نوشيدنی خنک خورد؟
آیا شما هم عرقسوز میشوید؟
10 دستورالعمل برای فرار از بوی بد عرق
عرق كردن بیش از اندازه ; مسالهای مهم
راه حلی موثر بر ضد عرق سوز شدن!!