ویروس هپاتیت A تا چند وقت زنده می ماند؟ + راههای انتقال هپاتیت A
 با توجه به اینکه ایام اربعین نزدیک است و زائرین زیادی به کشور عراق سفر می کنند لازم است نکاتی مهمی در مورد ویروس هپاتیت A بدانند تا از انتقال این ویروس پیشگیری شود

 ویروس هپاتیت A تا چند ساعت زیر ناخن زنده می ماند؟

سید موید علویان، رئیس شبکه هپاتیت کشور گفت: ویروس هیاتیت A از طریق آب آلوده و از طریق دهانی منتقل می شود با توجه به اینکه این ویروس تا چهار ساعت در زیر ناخن‌ها زنده باقی می‌ماند، زائران اربعین باید مراقب باشند شستن مداوم دست‌ها به میزان 5 بار در روز با صابون بهترین راه جلوگیری از انتقال این ویروس به دیگران است.

هپاتیت A از طریق بیماریهای منتقله از راه آب آشامیدنی ناسالم و غذای آلوده انتقال می یابد، باید زائران اربعین حسینی نسبت به رعایت بهداشت فردی و سلامت موادغذایی و آب هوشیار باشند تا به این بیماری مبتلا نشوند.

به دلیل سطح بهداشتی بالاتر ایران نسبت به کشور عراق، زائران اربعین به ویژه افراد زیر 30 سال اگر اصول بهداشتی را به درستی رعایت نکنند ممکن است در معرض خطر ابتلا به هپاتیت A هستند.

هپاتیتA

این بیماری در مناطقی با سطح بهداشتی پایین و در شلوغی جمعیت شیوع می یابد و ویروس آن بیشتر در اواخر پاییز و اوایل زمستان دیده می شود. ویروس بیماری هپاتیت A از طریق دهانی-مدفوعی منتقل می شود و افراد مبتلا به این بیماری سابقه تماس با بیمار دیگری را دارند.

هپاتیت A در کشورهای همسایه شیوع زیادی دارد، اما در ایران به دلیل سطح بهداشت بالاتر و آب آشامیدنی سالم شیوع کمی دارد. افراد جوانی که در کودکی هپاتیت A نگرفته اند در دوران بزرگسالی ممکن است به آن مبتلا شوند به همین دلیل رعایت بهداشت، استفاده از آب آشامیدنی سالم و شستشوی دست ها با صابون به زایران حسینی توصیه می شود.


بیشتر بدانید : علایم هپاتیت چیست؟

بیشتر بدانید : کدام نوع هپاتیت با رابطه جنسی منتقل می شود؟

بیشتر بدانید : 12 سوال مهم درباره هپاتیت

بیشتر بدانید : کدام نوع از هپاتیت ها خطرناک هستند؟


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ 
seemorgh.com/health
منبع : salamatnews.com