آیا باکتری های کاهو خطرناک هستند؟ روش صحیح شستن کاهو
 کاهو یکی از سبزیجات پر خاصیت است که به تازگی گفته شده باکتری های خطرناکی در این سبزی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می شود

نگران باکتری های کاهو نباشید

میانه افزایش قیمت کاهو، صوتی در فضای مجازی منتسب به گوینده خبرشبکه پیام منتشر شد که طی آن نتایج تازه ترین یافته های علمی در زمینه وجود خطرناک ترین باکتری ها در برگ کاهو را به اطلاع شنوندگان می رساند .او می گوید: "به عقیده دانشمندان باکتری شناس، خطرناک ترین باکتری در برگ های کاهو زندگی می کند . و این باکتری ها دربسته بندی هایی که  روی آن عبارت “محصول آماده خوردن است”  هم دیده می شود." و درنهایت می گوید برای از بین بردن این میکروب ها تابش اشعه رادیو اکتیو لازم  است که اگرمیزان آن هم ازکنترل خارج شود برای مصرف کنندگان مضراتی به همراه دارد اما هیچ نام  ونشانی از این باکتری موذی که به جان کاهو ها افتاده است، نمی دهد در حالی که پیشتر  سازمان بهداشت جهانی فهرست خطرناک ترین باکتری ها را آورده و اشاره ای به این باکتری خطرناک نشده است.

این فهرست  به سه دسته دارای اولویت حیاتی، بالا و متوسط تقسیم می‌شود. گروه اول می تواند باعث بروز عفونت‌های شدید و اغلب کشنده مانند عفونت های جریان خون و پنومونی (ذات الریه) شود.

نکته ای که خوانندگان و شنوندگان چنین اخباری باید به آن توجه داشته باشند این است که باکتری ها در همه جا از جمله برگ های کاهو هم ممکن است دیده شوند که مصرف کنندگان می توانند با شست وشوی صحیح آن ها با خیال آسوده  آن  را مصرف کنند.

بیشتر بدانید : برگ های روشن کاهو یا تیره, کدامیک بهتر است؟

بیشتر بدانید : کاهو امکان ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد!!


روش صحیح شست وشوی کاهو
کاهو

  1. برگ‌های کاهو را از یکدیگر جدا کنید. هر برگ به راحتی از قسمت سر جدا می‌شود. هر برگی را که جدا کرده‌اید در داخل صافی بگذارید.

  2. در ابتدا یک بار کاهو را برای رفع گل و لای و کاهش آلودگی از باکتری‌ها بشویید.

  3. سپس یک فنجان سرکه سفید را با دو فنجان آب سرد در یک کاسه بزرگ ترکیب کنید.  به گزارش تبیان اجازه دهید کاهو به مدت 10 دقیقه در محلول سرکه خیس بخورد و سپس به آرامی آن‌ها را به صافی منتقل کنید و با آب بشویید.


بیشتر بدانید : فواید کاهو : خواب آور است ، تقویت میل جنسی و ..

بیشتر بدانید : برای لاغر شدن و تناسب اندام, کاهو را جدی بگیرید!


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : isw.ir