اولین اسپری بینی برای درمان اوردوز مواد مخدر تاییدیه رسمی گرفت
 استفاده از اسپری بینی برای درمان اوردوز مواد مخدر بسیار راحت بوده و سازمان غذا و دارو در حال بررسی راهکارهایی برای تولید عمومی و در اختیار قرار گرفتن این اسپری به طور گسترده و راحت در دسترس عموم است

اولین اسپری بینی دارای مجوز برای درمان اوردوز مواد مخدر

سازمان غذا و دارو The Food and Drug Administration یا به اختصار FDA ، اولین اسپری بینی برای درمان مصرف بیش از حد مواد مخدر را تایید کرد این اسپری بینی  نالوکسون هیدروکلراید naloxone hydrochloride نام دارد.

استفاده از اسپری بینی برای درمان اوردوز مواد مخدر بسیار راحت بوده و سازمان غذا و دارو در حال بررسی راهکارهایی برای تولید عمومی و در اختیار قرار گرفتن این اسپری به طور گسترده و راحت در دسترس عموم است.

اسپری بینی نالوکسون به طور رسمی از این به بعد جایگزین داروی Teva Pharmaceuticals خواهد شد و به زودی جایگزین اسپری نارکان Narcan خواهد شد و به طور گسرده توسط شرکت Emergent BioSolutions به فروش خواهد رسید.

نوع تزریقی نالوکسون هم تولید شده است که البته از سال ها قبل در دسترس بوده است  و به قیمت 20 تا 40 دلار قابل خریداری است. با این حال اسپری بینی در دسترس تر بوده و حمل و نقل راجت تر است و استفاه از آن حتی برای کسانی که آموزش پزشکی ندیدده اند راحت و ساده است و با مشاهده اولین علایم اوردوز در عزیزانتان می تواند از آن استفاده کنید.

بیشتر بدانید : انواع مواد مخدر و مضرات آن

بیشتر بدانید :مواد مخدر توانایی جنسی را افزایش می دهند؟

اسپری بینی برای اوردوز

بر اساس داده های فدرال در سال 2017 ، پنجاه هزار آمریکایی در اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست داده اند. هروئین و داروهای مخدر تجویزی هم باعث مرگ بسیاری از افراد شده ولی بنا به گزارش سازمان فدرال مصرف بیش از حد و اوردوز  داروهای قوی سنتتیک مانند فنتانیل fentanyl در سال های اخیر رشد بسیار سریعی داشته و مشکل ساز شده است.

قیمت یک کیت نارکان Narcan ، 1125 دلار تعیین شده که البته برای  سازمان های دولتی ارزان تر محاسبه می شود و می توان  بدون نسخه آن را از داروهانه ها تهیه نمود. جزئیات  در باره نسخه جدید آن که قرار است به صورت عمومی و بدون نیاز به تجویز پزشک در داروخانه ها فروخته شود در دسترس نیست.

بیشتر بدانید : مواد مخدر کروکودیل، وحشتناک و تهوع آور

بیشتر بدانید : آنچه درباره آزمايش اعتياد نمی‌دانستيد


تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ