با ادامه شیوع آنفلوآنزای خوكی در مدارس، نگرانی‌های والدین و تلاش آنها برای اقدامات پیشگیرانه و انجام احتیاط‌های لازم جهت حفاظت از فرزندانشان در برابر این بیماری دردسرساز افزایش یافته است
 
ویروس H1N1‌ باعث ابتلا و مرگ و میر تعداد زیادی از مردم سراسر جهان بر اثر آنفلوآنزای نوع آ شده است.
در این پژهش محققان دانشكده پزشكی دانشگاه تگزاس، 6 توصیه مفید برای مراقبت از دانش آموزان بویژه در مدارس در برابر این آنفلوآنزا ارائه كرده‌اند كه به قرار زیر است:
 
* پس از تماس با وسایل مختلف اعم از رایانه،صفحه كلید و ipods حتما دستهای خود را بشویید.
 
* از علایم بیماری مطلع باشید كه مهمترین آنها خستگی و تب است.بدن درد،آبریزش و تورم بینی، سرفه،گلودرد،سردرد،احساس سرما، اسهال و استفراغ از دیگر علائم این بیماری هستند.
 
* به والدین توصیه می‌شود نسبت به حالت اورژانس این آنفلوآنزا آگاهی داشته و بلافاصله پس از مشاهده علائم اورژانسی مانند تنفس سریع، شدت سرفه و كاهش آب مصرفی حتما با پزشك تماس بگیرند.
 
* در صورت ضعیف بودن علائم، نیازی به مراجعه به بیمارستان نیست و با ملاقات ابتدایی با پزشك می‌توان در بیشتر موارد بیماری را درمان كرد.
 
* در صورت ابتلای كودك به این بیماری باید وی را در خانه نگه داشت. كودك بیمارتان را حداقل 24 ساعت پس از كاهش تب در خانه نگه دارید.مگر این كه به مراقبتهای پزشكی بیشتری نیاز داشته باشد ه این مدت به دستور پزشك طولانی‌تر می‌شود.
 
* واكسیناسیون را آغاز كنید.مقامات بهداشتی پیش‌بینی كرده‌اند كه این واكسن تا ماه آینده در دسترس متقاضیان قرار خواهد گرفت و برای كودكان تزریق دو دوز از آن به فاصله سه هفته ضروری است.این اقدامات به میزان قابل توجهی از فرزند شما در برابر این آنفلوآنزا محافظت خواهد كرد.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:isna.ir
 
مطالب پیشنهادی:
 آنفولانزای خوكی و راههای مقابله با آن
آنفولانزا
کشف دارویی موثرتر از واکسن برای درمان آنفولانزا
آیا ورزش كردن حین سرماخوردگی درست است؟
دستورالعملهایی برای بیمار نشدن!!