چند دقیقه برای یک عمر
یک سالگی پویش ملی آگاهی‌رسانی از سرطان پستان موسسه خیریه بهنام دهش‌پور و مای‌لیدی


پویش ملی همه با هم به پیش، برای جهانی بدون ترس از بیماری سرطان پستان، امسال نیز با شعار چند دقیقه برای یک عمر به فعالیت خود ادامه خواهد داد. این پویش توسط موسسه خیریه بهنام دهش‌پور و شرکت زرین ‌رویا با برند مای‌لیدی در مهر ماه ۱۳۹۷ آغاز شده است. به مناسبت آغاز دومین سال فعالیت این پویش از 30 مهر تا 3 آبان‌ماه، فعالیت‌هایی در جهت آگاه‌سازی زنان درباره سرطان پستان در تهران و سایر شهرستان‌ها انجام خواهد شد.

سال گذشته در همین روزها بود که موسسه خیریه بهنام دهش‌پور و شرکت زرین‌رویا از همکاری مشترک برای اتفاقی مهم خبر دادند؛ اتفاقی که به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های روز درباره سلامتی زنان می‌پرداخت. نتیجه این همکاری به پویشی ملی تبدیل شد که طی یک سال، به دستاوردهای مهمی در کشور رسید. شهلا دهش‌پور، مادر بهنام دهش‌پور، بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه بهنام دهش‌پور درباره چرایی فعالیت در این حوزه گفت: «پسرم از 17 سالگی به بیماری سرطان مبتلا شد ولی تا لحظه آخر زندگی‌اش، خوشحال بود و اعتقاد داشت باید برای مردم کشورش کاری کند. خوشحالیم که در این بیست و سه سال، موسسه بهنام دهش پور بیش از ۱۴هزار بیمار را تحت پوشش قرار داده است.»

مهرنوش مقبل، نایب رئیس هیئت مدیره خیریه بهنام دهش‌پور درباره شروع همکاری شرکت زرین‌ رویا و این موسسه گفت: «از پاییز سال 92 برنامه غربالگری سرطان پستان در دستور کار موسسه قرار گرفت. ما تصمیم گرفتیم زنان را یک مرحله قبل از ابتلا به سرطان پستان آگاه کنیم. این امر با خودآزمایی‌های ماهیانه امکان‌پذیر خواهد بود. موفقیت این برنامه و ادامه آن باعث شد در سال 97 شرکت زرین‌ رویا با برند مای‌لیدی با ما همراه شود تا امروز از طریق این همکاری فعالیت‌های مهم و بزرگی در حوزه اطلاع‌رسانی سرطان پستان انجام گیرد.»

photo_2019-10-23_18-41-52.jpg


حیدر میزبان، بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره شرکت زرین ‌رویا، ضمن تشکر از خانواده دهش‌پور و اعضای این موسسه خیریه بابت این همکاری، از سالگرد این پویش ابراز خوشحالی کرد. او ادامه داد: «ما وظیفه خود می‌دانیم که به وصیت پدرم، مرحوم حاج کریم میزبان عمل کنیم و علاوه بر کسب‌وکار، مسئولیت اجتماعی را در مورد تمامی برندهای سازمان سرحوله فعالیت خود قرار دهیم. مسئولیت اجتماعی به‌عنوان یک فعالیت پروژه‌ای برای سازمان ما تعریف نشده بلکه در بنیاد اصلی سازمان ما نهادینه شده است.»

مصطفی میزبان مدیرعامل شرکت زرین ‌رؤیا نیز با اشاره به مشارکت این شرکت در این پویش ملی افزود: «شرکت زرین ‌رویا نه تنها در زمینه تولیدات با کیفیت برای جامعه بلکه در زمینه مسئولیت اجتماعی هم باید یک شرکت پیشرو باشد تا بتواند باری از مسئولیت‌های اجتماعی روی دوش جامعه بردارد. ما باور داریم که سلامت جامعه با سلامت خانواده تعریف می‌شود و رکن مهم سلامت خانواده، سلامتی مادران و زنان است. در همین راستا تلاش می‌کنیم با برند مای‌لیدی، نقش خودمان را به عنوان حامی سلامت خانواده و زنان ایرانی ادا کنیم.»

پویش همه با هم به پیش، برای جهانی بدون ترس از بیماری سرطان پستان از سال گذشته با رویکرد آشنایی جامعه با سرطان پستان و روش‌های شناخت آن آغاز شد. آرش طوسی معاون فروش و بازاریابی شرکت زرین ‌رویا در خصوص فعالیت‌‌های انجام شده طی یک سال گذشته اینگونه توضیح داد: «در این مدت نزدیک به چندهزار نفر از زنان کشورمان در سازمان‌های مختلف در زمینه خودآزمایی توسط تیم محترم موسسه بهنام دهش‌پور آموزش دیدند. همچنین در داخل بسته محصولات مای‌لیدی بروشورهای خودآزمایی قرار گرفته و به دست میلیون‌ها زن ایرانی در اقصی نقاط ایران رسیده است. این بروشورها همچنین در نقاط فروش، داروخانه‌ها و تمامی مراکز بهداشتی و درمانی در دسترس عموم قرار گرفته‌اند.»

طوسی همچنین افزود: «این اتفاق منجر به آگاهی‌رسانی گسترده درباره این بیماری در سراسر کشور شده است. اما ما هنوز اول راهیم و باور داریم که با همکاری دلسوزانه و اثرگذار تمامی نهادها در کنار هم، می‌توان اقدامات بیشتری در بخش آموزش و سلامت بانوان انجام داد.»

لیلی بهمن مدیرعامل مؤسسه خیریه بهنام دهش‌پور با اشاره به ضرورت و اهمیت فعالیت در این حوزه گفت: «ارتقای سواد سلامت یک وظیفه ملی، و بر عهده همه ما است. چه به صورت فردی، مؤسسات و یا متولیان سلامت جامعه. ما باید با هم همکاری کنیم تا همه عوامل خطرزا و هشدار دهنده را بشناسند و زودتر به درمان خود بپردازند. اتفاقی که هدف اصلی این پویش بوده و خوشحالیم که با همکاری موسسه بهنام دهش‌پور و یک شرکت خصوصی دلسوز برای مردم، قدم مهمی برای این موضوع برداشته شده است.»


photo_2019-10-23_18-42-02.jpg


فعالیت مشترک موسسه خیریه بهنام دهش‌پور و شرکت زرین رویا با برند مای‌لیدی امسال نیز با شعار چند دقیقه برای یک عمر به فعالیت خود ادامه خواهد داد. این پویش ملی در راستای اهداف مشترک دو سازمان در جهت ارتقا سلامت زنان و با تاکید بر آگاهسازی زنان و خانوادهها انجام می‌شود. فعالیت‌های این پویش بر اهمیت و ضرورت انجام معاینات منظم و ماهیانه پستان، به عنوان مهم‌ترین مرحله آگاهی از سرطان پستان، متمرکز شده است. این پویش، بر استفاده از آینه - به عنوان ساده‌ترین ابزار قابل استفاده در انجام معاینات شخصی - تاکید دارد.

از 30 مهر تا 3 آبان‌ماه، کانترهای اطلاع‌رسانی در مکان‌های پرتردد شهرها، این پویش سراسری را ادامه می‌دهند. سرطان پستان رایج‌ترین سرطان در میان زنان است. در همین راستا ماه اکتبر در دنیا، ماه آگاهی‌رسانی‌ از سرطان پستان نام‌گذاری شده است؛ چرا که با افزایش آگاهی جمعی نسبت به این بیماری، می‌توان میزان آسیب‌های ناشی از این بیماری را به شکل قابل توجهی کاهش داد./



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:شرکت زرین رویا