اگر شما خانومی هستید که دارای سن سی و یا بالاتر از آن هستید ،خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنیم .

 

توجه زنان جوان کشور را باید به مقوله سقط جنین و ناباروری جلب کرد.
از نظر علمی حداکثر سن باروری در زنان 24 سال است که تا 30 سال تقریبا ثابت می‌ماند و بعد از 35 سالگی به علل فیزیولوژیکی که به طور طبیعی در بدن خانم ها اتفاق می‌افتد ریسک ناباروری، سقط و ناهنجاری‌های جنینی افزایش می یابد.
دکتر اشرف معینی، فوق تخصص نازایی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان یک توصیه پیش گیری کننده و بهداشتی به زنان جوانی که در پی فرزند هستند و زندگی آن ها از نظر روحی و روانی به وجود فرزند وابسته است؛ توصیه کرد: بعد از ازدواج، فرزندان خود را به دنیا آورند و خانواده‌شان را تکمیل كنند و سپس با استفاده از وسایل جلوگیری از بارداری، صاحب فرزندان بیشتری نشوند.
این عضو تیم پژوهشکده رویان گفت:مردم فکر می کنند که در سال‌های اخیر تعداد زوج‌های نابارور افزایش پیدا کرده در صورتی که براساس آمار میزان ناباروری افزایش پیدا نکرده است بلکه سن ازدواج خانم ها و به تبع آن سن اولین بارداری افزایش یافته است.وی با بیان این که معمولا زوج‌ها به علل مشکلات اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی اولین بارداری را به تعویق می‌اندازند،گفت:این در حالی است که افزایش سن ازدواج زنان عامل بسیار مهمی از سوی متخصصان نازایی تلقی میشود و در عین حال در کشوری چون ایران وجود فرزند برای پایداری و تداوم زندگی زناشویی مقوله‌ای اساسی و لازم است.
وی با بیان این که حدود 12 تا 15 درصد مواردحاملگی‌ در خانم‌های جوان منجر به سقط می‌شود، گفت: این میزان بعد از 40 و 42 سالگی به بیش از 75 درصد می‌رسد. وی در خصوص علت اهمیت افزایش سن خانم در افزایش سن خطر سقط جنین،افزود: با افزایش سن ، سن تخمک نیز افزایش و کیفیت آن کاهش پیدا می کند و لذا جنینی که از تخمکی با کیفیت پایین حاصل می شود نیز کیفیت خوبی ندارد که منجر به سقط یا ناباروری می شود.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:khorasannews.com
 
مطالب پیشنهادی:
5 غذای طلایی برای زنان
8 واقعیت تلخ درباره ی زنان
زنان در دهه های مختلف
تفاوت جالبی میان خواب زن و مرد
گیاه سودمند در درمان گرگرفتگی زنان