ممکن است شما تمام دستورهای لازم را برای جلوگیری از آکنه مو به مو عمل کنید،صورت خود را روزی ۲ بار بشویید ، تقویت کننده و مرطوب کننده به کار برید اما دوباره آکنه ظاهر می شود!
 
در این مطلب به چند نکته که ممکن است مورد توجه شما قرار نگرفته باشد، می پردازیم که خواندن آن ها مفید است:
۱ -روکش بالش ؛
پپوست صورت شما هر شب به مدت ۸ ساعت با روکش بالش در تماس است و بنابراین شست و شوی صورت و تمیز بودن روکش بالش باید اهمیت مشابهی داشته باشد.هر هفته شستن و یا تعویض روکش بالش برای جلوگیری از تماس پوست صورت با کثیفی،باکتری،خاک،چربی ترشح شده از موها و لوازم آرایشی لازم است زیرا در جلوگیری از تاثیر عوامل بروز آکنه نقش دارد.

۲ -تلفن همراه؛
تلفن همراه نیز همانند روکش بالش شاید به نظرتاثیری در بروز آکنه نداشته باشد اما در واقع تلفن همراه شیئی است که در طول روز با صورت ما در تماس است. آلودگی دست، خاک و ته مانده غذا همه در گوشی تلفن همراه جمع و بلافاصله به صورت منتقل می شود. با استفاده از دستمال ضدباکتری تلفن همراه را تمیز کنید.
 
۳ -افراط در تمیزی پوست؛
درست است که رسیدگی روزانه به آکنه وسوسه انگیز است اما لازم است پوست و منفذهای آن را کمی به حال خود بگذارید،زیرا رسیدگی بیش از حد به پوست و خشک شدن آن باعث می شود پوست برای جبران خشکی،چربی بیش از حد تولید کند و بنابراین آکنه بیشتری ایجاد می شود.بنابراین پاک سازی را به هفته ای ۲ بار کاهش دهید.

۴ -از لوازم شخصی و بهداشتی خوب مراقبت کنید؛
این لوازم به طور روزانه با صورت در تماس اند و هنگامی که بدون استفاده می مانند محل مناسبی برای رشد میکروب ها می شوند.لوازم آرایشی را از قبیل برس، اسفنج و... حداقل هفته ای یک بار با شامپوی بچه بشویید.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:isna.ir
 
مطالب پیشنهادی:
 راه حلی اعجاب آور برای درمان آکنه
چگونه آکنه را کمتر کنیم؟
10 فرمان برای غلبه بر جوش صورت
تأثیر استرس بر پوست شما
عوامل تشدید کننده جوش صورت